Libero H !?

R

reespect

min tävlingshäst e. Indoctro har tyvärr blivit triangelmärkt pga skada men vi har fått klartecken från veterinär att betäcka henne till våren :) har sen tidigare haft två helt underbara tävlingshästar e. Libero H (båda valacker tyvärr) och blev naturligtvis superintresserad att välja honom till vårat sto.
Att han är död det vet ja :( men stämmer det att det även är slut på fryst semin från honom..?? har fått olika uppgifter om detta så tänkte det var bäst att kolla, ngn sa att det var nån station i holland som man kunde höra med, är ganska ny med det här med avel så e lite förvirrad :crazy:
nån som vet??
eller har tips på någon annan fin hopphingst?

Sv: Libero H !?

tror att en av mina danska bekanta (har hingststation)har några strån i frysen,vill du att jag kollar o PM:ar dig??:idea:

Iowa, efter Libero H-Nimmerdor star ju till avel i Sverige, kanske kunde det vara ett alternativ om du gillar blodet? Om han passar till ditt sto i övrigt, saklart.

Vet inte sa mycket om honom, men han har egna resultat och har lämnat en del bra.

Iowa har redan åkt till Frankrike, men han finns kanske kvar på fryst. Har haft dålig sperma i år dock och inte fått ett enda sto dräktigt :(.

Tornesch har Libero H som morfar ( Lux Z är far), och han är en mycket fin hopphingst tycker jag.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 686
Senast: kopparberg
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 809
Senast: Rifer
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 103
Senast: andover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar