Letar ett bra torrfoder som träningsgodis

linnsan

Trådstartare
Letar ett torrfoder att ha som träningsgodis. Jag vill ha så hög kötthalt som möjligt, småååå bitar, spannmålsfritt. Gör inget om det är rätt näringstätt, så valpfoder och liknande är helt okej. De foder jag har kollat på är taste of the wild, acana, orijen och applaws. Men har lite dålig koll på hur små bitar det är.

I övrigt äter hunden BARF-kost och jag vill ha ett komplement de dagar jag inte har korv eller annat gott hemma och inte har tid eller lust att torka eget hundgodis.

Tips? :)
 
Sv: Letar ett bra torrfoder som träningsgodis

Acana för valpar är pyttesmå platta bitar, kanske 0,5-1cm stora och bara några millimeter höga.
Orijen vet jag inte på hundfoder, men kattfodret har små platta bitar mindre än Acana valpfoder.
 
Sv: Letar ett bra torrfoder som träningsgodis

Ziwipeaks torrfoder kör jag som belöningsgodis! Väldigt hög kötthalt och inget spannmål samt tunna bitar.
 
Sv: Letar ett bra torrfoder som träningsgodis

Finns det något bra som har lite större bitar? Jag brukade använda magnussons meat & bisquit tidigare men de verkar ha ändrat storlek på kulorna för nu är de pyttesmå. Rios mage blir inte så glad av leversnittar och vanliga hundkex tycker han smakar sådär...
 
Sv: Letar ett bra torrfoder som träningsgodis

Taste of the wild har ganska små men inte jättesmå bitar :)
Typ som ärtor fast plattare
 
Sv: Letar ett bra torrfoder som träningsgodis

Kanske inte alls vad du var ute efter, men jag brukar klippa torkad oxlunga i småbitar. Gillar att själv kunna bestämma storleken på bitarna och hunden fullkomligen älskar det :)
 
Sv: Letar ett bra torrfoder som träningsgodis

Jag använder ziwipeaks torkade hjortfoder, torkad lunga från Pommys(delar i små bitar) eller knäcker mina vanliga Orijen bitar i 4 delar.
 
Skulle det funka att ge kattfoder? Tänker på de dagar då man tränar mycket och en stor del av dagsransonen blir just belöningsgodis.

Tack för era svar :)
 
Jag köpte taste of the wild senast. Jag hade samma krav som du, små bitar som smakar gott och är lätt att ha med sig :)
 
Skulle det funka att ge kattfoder? Tänker på de dagar då man tränar mycket och en stor del av dagsransonen blir just belöningsgodis.

Tack för era svar :)

Jag har använt kattfoder och tycker det fungerar utmärkt, brukar bara se till att det är spannmålsfritt och med hög kötthalt. Min herre är ju dock svårfödd, så jag brukar aldrig behöva fundera över att jag tar av "dagsransonen".
 
Min hund fullkomligt älskar Orijen så jag skulle personligen ha kört på det :)
Tycker att det är vettiga bitar också, sedan beror det ju givetvis på storleken på hunden (min är liten).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 662
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag använder ju torrfoder som träningsgodis. Smidigt att ha liggande i fickan, de får i sig rätt "bas" av näring osv de dagar en större...
Svar
7
· Visningar
680
Senast: linnsan
·
Katthälsa Gissar på att detta är en ständig fråga och att svaret allt som oftast är: blötmat eller barf inte torrfoder. Nu är problemet att det...
Svar
10
· Visningar
3 783
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Hej! Min weimaranertik har diagnostiserats med pankreatit (bukspottkörtelinflammation) för en månad sedan och på återbesöket såg allt...
2
Svar
21
· Visningar
13 854
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp