Letar efter ring med moissanite

SiZo

Trådstartare
Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta ring. Jag vet ungefär vad jag vill ha. Två nätta ringar, en alliansring, och en med en liten större sten i mitten och små stenar på sidorna, så att den matchar alliansringen.

Jag har lite problem med att överhuvudtaget hitta det jag vill ha med moissanite. De verkar som att de flesta vill ha stora stenar, eftersom det är billigare än diamant, gissar jag? Jag vill ha något väldigt nätt. Förlovningsringen jag har idag är tjock, i titan och jag är SÅ trött på den. Jag älskade den när jag köpte den men nu är den inte riktigt jag längre.

Men att hitta pålitliga ÅF av ringar med moissanite verkar vara en djungel, och när man dessutom vill ha något enkelt och nätt så verkar det bli ännu svårare...

Kan buke hjälpa mig här? Jag vet att det finns flera med Moissanite i sina ringar, men jag vet inte vilka ni är... Om ni hittar hit, är ni fortfarande nöjda, vilket företag använde ni?

Puttar upp min tråd lite...

Tror att jag är ute efter något sånthär, men betydlig nättare eftersom den stora stenen är 7,5 millimeter, och det känns gigantiskt på mina små händer. 3 mm, kaaaanske 4, kanske kan fungera.

1730648912570.webp

Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta ring. Jag vet ungefär vad jag vill ha. Två nätta ringar, en alliansring, och en med en liten större sten i mitten och små stenar på sidorna, så att den matchar alliansringen.

Jag har lite problem med att överhuvudtaget hitta det jag vill ha med moissanite. De verkar som att de flesta vill ha stora stenar, eftersom det är billigare än diamant, gissar jag? Jag vill ha något väldigt nätt. Förlovningsringen jag har idag är tjock, i titan och jag är SÅ trött på den. Jag älskade den när jag köpte den men nu är den inte riktigt jag längre.

Men att hitta pålitliga ÅF av ringar med moissanite verkar vara en djungel, och när man dessutom vill ha något enkelt och nätt så verkar det bli ännu svårare...

Kan buke hjälpa mig här? Jag vet att det finns flera med Moissanite i sina ringar, men jag vet inte vilka ni är... Om ni hittar hit, är ni fortfarande nöjda, vilket företag använde ni?
Har du varit hos en guldsmed? Våra ringar är tillverkade helt efter våra önskemål :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 113
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 686
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: cassiopeja
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 037
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info