Letar bra hopp-unghäst!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare anky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 147
A

anky

alternativ 1:sto f.-05 e.Ragazzo, Chess, Pegasus.

alt 2::)e.Carson Ask.

känner någon till dessa hinstar? O vet om avkommorna har blivit bra?
:bump:

Sv: Letar bra hopp-unghäst!

Hejsan!!! Känner bara till hingsten Chess 880 och han har lämnat många fina hästar i både hopp och dressyr. Har själv ett föl efter honom som är fin. Chess har även ett fint temperament, mitt föl har fått pappans fina temperament.. Gå in på hingstens hemsida så får du se avkommor. Lycka till med ditt val....:bump::bump::bump:

Själv skulle jag inte ha en Chessavkomma om jag så fick betalt för det. Men det är ju olika vad man gillar för hästar, jag och Chess var konstant på kollisionskusr. Jag anser att det är en ouppfostrad dryg häst med inte alltför stor hoppkapacitet.

Ragazzo har ju mest verkat i avel, har väl inte så mkt egna resultat vad jag vet.

Carson Ask skulle jag vilja se en avkomma efter, han själv är ju efter Equest Carnute som är en av mina favorithingstar. Om hoppförmågan nedärvs bra så har du nog en stjärna där!

Jag har en fining f-05 efter Carson Ask. han är snygg med ganska långa ben jättetrevligt temperament, tänd men cool på löshoppning o fattar direkt, hoppa kan han. Galoppen är superbalanserad.
Carson själv skall gå 6årschampionatet i Falsterbo.

Ja ha du anser det. Men många som jag har fått kontakt med här på Bukefalos ansåg att han hade ett fint temperament och en del hade nog till och med jobbat med honom... Se på hans avkommor dom har ju blivit bra annars skulle han väl inte blivit A-premierad. Har själv en superfin avkomma efter Chess högrest och ädel med ett supertemperament. Chess har ju faktiskt gått svår hoppning så dålig kan han väl ändå inte vara!!! Men som sagt alla har olika åsikter och tur är väl det...:):)

Jag måste bara få skriva en sak dom jag fått kontakt med här på Bukefalos ansåg att han hade ett fint temperamenr och en del hade nog till och med varit hästskötare åt honom. Han har ju tydligen fått bra avkommor annars skulle väl inte Chess blivit A- premierad.
Han har gått svår hoppning med bra resultat så dålig kan han väl ändå inte vara. Min fölunge efter honom är högrest och ädel med ett supertemperament. men som sagt alla får ha sin åsikt man kan ju inte tycka samma.....:):)

Ja jag var ju hästskötare åt honom i 6 månader och jag vill bara förmedla min åsikt. Han har gått svårklass, ja, men aldrig några riktigta toppresultat. Han kan, det vet jag men han är lite lat som jag ser det.

Jag har en unghäst e chess som jag är otroligt nöjd med, hon är pigg och framåt, mkt lyhörd och supertrevlig. Hon löshoppar mkt bra med stor kap. Vi har även haft unghästar e quite easy och cagliostro hemma men den efter chess är helt klart den trevligaste. Stoet jag betäckte har även fått föl e flera olika hingstar men även där är den e chess den trevligaste. Har även sett flera e chess på tävlingsbanorna och de verkar vara mkt trevliga. Lycka till med ditt val!! Jag ska även tillägga att när jag träffade chess var han mkt trevlig, han verkade vara framåt att rida och hade en hög ridbarhet. En mkt trevlig och vänlig hingst som gjorde ett stort intryck.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 074
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 103
Senast: Mia_R
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 634
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 366
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka