Less på min röra.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lever fortfarande i flyttkaos med högar av prylar på ställen där det inte ska vara en massa prylar. Då bostaden är liten med bara 24 kvm + 14 kvm sovloft så märks det. Jag har dessutom inga väggar runt min toalett. Hyresvärdens snickare hade inte tid att fixa det just nu. Jag kan snickra själv men det finns ett par hakar. För det första äger jag inte de verktyg som behövs och för det andra har jag inte material. Det förstnämnda kan jag köpa, det sistnämnda vill jag inte betala då jag inte äger huset. Det räcker med att jag köpte en egen portapotti. Komposttoan som hyresvärden hade funkade inte att ha inomhus och det var så lagom kul att bära den in och ut.

Så jag har ingen vägg att hänga upp mitt badrumsskåp på, som jag köpte på loppis i förra veckan. Den bara står på golvet och tar plats. Jag kan ju inte heller bjuda hem någon om de skulle behöva gå på toa. I så fall får de vara väldigt oblyga.

På sovloftet, under snedtaket, skulle jag vilja ha några skåp. Även där är dilemmat att jag saknar både verktyg och material eftersom sånt måste snickras på plats.

Jag har också förgäves försökt göra mig av med en del grejer, bl.a. ett soffbord och en trave kläder som är nya eller nästan nya men fel storlek för mig. Ingen tycks vilja ha det trots att jag skänker bort bordet och har låga priser på kläderna. Det slutar väl med att alla saker som ska bort får skänkas till den lokala second-handbutiken. :(

Tänk om jag bara kunna byta grejer mot grejer, men det går ju inte när jag tydligen måste skänka bort mina grejer och köpa allt jag behöver.

Åh, vad jag längtar efter ett eget hus.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 342
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 548
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 163
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 300
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • 07:or del 23