QueenLilith
Trådstartare
Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu lera från helvete. Jag och en annan inackordnad hade missförstått stallägaren, då vi båda trodde det skulle fixas med grus. Stallägaren har nu sagt den inte tänker göra detta. Under fodervagnarna är det hårdgjort yta, så där står dom torrt, Men mellan och vid ingången till hagen är det ärlig talat ett rent helvete av lera. Vi mockar varje dag bort bajset. Men hur petig skall man vara? för är typ på den nivån jag nästan funderar på att flytta hästen igen. Igår när släppte ut henne ville hon knappt gå i leran vid ingången. Typ en sån där min som bara "skall jag gå i det här"? Vi har ett berg bakom som även gör det rinner ner vatten, så kanske gör det svårt att grusa? kommer gruset rinna iväg då? hur hade ni andra gjort? (hästen trivs väldigt bra i flocken och dom har 4 hektar vinterhage att röra sig på, men står ju väldigt mycket på just denna platsen då höet är där)