lekt med bilder i photoshop...

Seabaz

Trådstartare
Var köper / laddar man ner photoshop? Hade det på min skoldator men har ju lämnat tillbaka den. Saknar verkligen photoshop!!!!

Vad kostar det?
 
Photoshop Elements betalade jag 1400 kr för, den professionella versionen kostar runt 10 000 kr.
 
Tror det är runt 5000.
Går väl lätt att kolla på adobes hemsida, men jag antar att bara det faktum att det är tre nollor avskräcker de flesta.
 
Enligt pcsuperstore.se & adobe.se så kostar den 11996 kr.

Men visst är det skumt, jag tycker mig ha sett den för 5000 någon annanstans. Men vem vet, det här kanske är superversionen ;).
 
Undrar om bilderna blir superbilder om man betalar 12000 kr då? ;)

Nä, Elements funkar finfint för mig. Gratis var det också :D En kompis skickade skivan, som hon fick med datorn (Tror jag det var, eller något annat i alla fall).
 
Jag har använt både Gimp och Photoshop och jag tycker att Photoshop är mycket enklare att komma igång med. Det kostar inget att prova Gimp och det kan mycket möjligt att det har lika många finesser som Photoshop, men det är inte lika nybörjarvänligt.

/Soapbubble
 
Rätt, men om man inte gör bilder yrkesmässigt så vet man inte om vilka saker som saknas i Gimp. För den normale användaren finns i stort allt i menyn som kommer upp om man höger klickar på bilden.
Även Ph hage en inlärningsströskel. Frågan är om det är värt 10 tusen att slippa lära om. För mig gick det på några bilder.
 
Jepp, fick med den när jag köpte datorn (så den är i orginal) och använde den aldrig (håller mig till psp då det är ett program jag kan rätt bra) och låg här och skräpade :p
Bebben ville ha den så jag dumpade av den hos henne :D
 
Nä men det gör nog bara windows virus och modemkidnappningar.
Först så installerar jag gtk, sen gimp. Två install och ingen omstart :) fast det är windows. Lätt som en plätt.
Programen har funnits med på cd i nån tidning.
 
Som flere her har nevnt. Gimp. Finnes også for Windows, er gratis, og etter min mening greit å komme i gang med. Iallfall like greit som photoshop..
 
Det känns så omständigt. Först installerar man det ena grejen, sedan den andra och vill man använda eps-bilder ja då måste man installera en tredje grej. Jag tycker program ska installeras genom att man klickar på en ikon och svarar på ett par frågor. Naturligtvis får man vara försiktig och inte ladda vad som helst, men litar man på programmet så ska det vara enkelt att installera det.

/Soapbubble
 
Säger du det. Har du nånsin gjort en ominstall av windows. Tar en hel dag med alla omstarter mellan varje program man lägger in. Och det skulle vara bra?
 
Jag köpte Photoshop Elements för strax under en tusenlapp, och är jättenöjd. :) Man kan ladda ner en komplett demoversion och prova gratis i en månad om man vill.

Det är i grunden samma program som Photoshop, det som skiljer är främst att man tagit bort funktioner för färgseparering, och lite andra saker som behövs när man gör trycksaker. Jag har för mig att det är lite skilnad på lagerhanteringen också, och man får inte med lika många filter och liknande. Det man tagit bort är sådant som vanliga hemanvändare ändå inte har så stort behov av. Men ska man göra trycksaker behöver man "riktiga" Photoshop.

Photoshop Elements har istället lite guider och automatiska funktioner som inte finns i Photoshop. Detta gör att göra det enklare för nybörjare att komma igång.
 

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 485
Senast: Rie
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp