Leksakshästar och stall

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

ellensmormor

Vet någon var man kan köpa lite finare leksakshästar och stall som passar till hästarna? Gärna också olika prylar och utrustning till både hästar och stall. Det här ska passa en 10-årig hästtokig tjej som gärna bygger egna saker av kartonger, tillverkar käpphästar o dyl men som gärna också vill ha lite andra prylar. OBS det ska vara fina grejor, inte billigt plastskräp à la Mac Donald.
 
Sv: Leksakshästar och stall

Fina hästar och även andra djur tillverkar Schultz (?) Jag har sett dem på lite olika leksakaaffärer som Toys Ar us och Barnens Hus men det är nog bara att titta efter. Själva stallen och grejer har jag inte sett några alls numera som känns "riktiga" Leta ev efter gamla saker på loppis och dyl. Min mamma har sen hon var liten en massa små saker saker, så som hinkar, borstar, skyfflar och dyl, men som sagt har jag inte sett det numera.
Ett tips om ni känner någon händig eller är händiga själva är att bygga ett stall själva. Min mamma som är född 48 fick ett stall gjort av en sockerlåda när hon var liten och det har jag och min lillsyster lekt vilt med och nu även min dotter... Och det syns knappt... Fast hästarna och grejer som mamma hade fick jag inte låna förrens jag var närmare 10 och enbart ensam... Min dotter har inte en anning om att de finns än...
 
Sv: Leksakshästar och stall

Bor du i Gbg kan du gå till Liten Karin i Haga. Där har de jätte fina i trä!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 550
Senast: Modest
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 187
Senast: Svartkatt
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 200
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Funderat lite som ”återvändare” till stallet för 5 år sedan. Barn och tonåren upp till 20 års ålder spenderades dock i stallet 24/7...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 976
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp