Leksaker som INTE går sönder

E

elinf

Var i hundbutiken idag och köpte foder, passade då även på att köpa en rolig leksak till mitt yrväder. Frågade därför om de hade något som var lite mer tåligt än, typ, alla "tennisbolls"leksaker som finns.
Ja, jo det hade de ju då. Så jag gick tillslut hem med en blå genomskinlig, ehh, taggboll(?) som man även skulle kunna stoppa godis i.
Först provade jag att lägga lite torrfoder i "röret" där man kunde lägga godiset i, men det trillade ju ut på en gån, så då stoppade jag in lite skinka istället. Överlycklig skuttade min lilla jack russell iväg med leksaken och när jag en halv minut senare gick och tittade till honom så..ja, då hade han ju gnagt sönder den i småbitar.

Till frågan: Vad gör man????

Sv: Leksaker som INTE går sönder

Verkar som om de leksaker som tillverkas idag är urdåliga. Här finns en liten tax/papillon, inte stor alls. Men när han får en pipleksak, så håller den max en dag. Slutar bara och pip, så tar han ut innanmätet, bomullen. Hon lägger ner en hel förmögenhet på dessa värdelösa grejer. Vad som är bra vet jag inte. Robustare saker får man nog satsa på.

Haha, känner igen det där även om min hund inte får pipleksaker (får man ju migrän av). Men om han ska få något roligare än ben, jag menar, de försvinner ju också. Träleksaker gör han ju flis av.
Är det min hund det är fel på eller?

Fråga i butiken efter en "kong"
Dom håller!

He, ehh, ja. Kollade på förpackningen nu då och det är då en "orka" leksak jag köpt. Kong...ja, det har jag provar, men det är väl som du säger:

Jag har en terrier :love: haha

Övriga tips mottages gärna.

:rofl: Ja, vad är det de säger om jack russllar: "stor hund i liten kropp", min tror väl att han är en gran danois MINST, umgicks med sådana när han var liten (mindre) eller boxern han brukar leka med.

Min hund tuggar också sönder ALLT han får på två minuter:crazy:
Så han har bara fått ben (dom största fast han inte är så stor;))
Men i julklapp fick han en påse med lite blandat i, köpt i djuraffären, mat mm, och där i fanns ett litet gummidäck. Tänkte jaha det kommer ju vara sönder om en halvtimme max, men det håller ÄN!!!:):banana:
Dessutom kan man ju rulla det så han får leka lite med det också & jaga det & det är inte hårt & tungt så alla grannarna störs heller i lägenheten!:idea:

Det kanske kostar lite mer än en vanlig leksak (i julpaketet fick man ju många grejer till ett bra pris) men kan vara värt & testa!:)

Fick två såna julpaket, men det andra däcket har vi inte behövt ta fram:D

Har också en jack russel och hennes mamma strimlade alla leksaker på några sekunder. Som tur är så har jag inga sådana problem ännu med min utan allt är helt och fint! :D

Men du! skicka bild snälla. :idea: Hade ju varit kanon ju.

Ja, min är då väldans påhittig. Han har dock aldrig bitit på möbler :bow:

Köpte en leksak i Latex, en liten elefant med pip i. Den har hållt sen jag fick Ganti i somras. Då har han slaktat alla andra pipleksaker som vi köpte på typ ÖB...

Min biter bara på tuggisar och på sina leksaker, aldrig på möbler skor eller annat! Träffade ett par med en jack russel för någon dag sen och dom berättade att deras hane hade tuggat hål i väggen! :eek: Så jag känner mig lyckligt lottad med min! :D

Finns inga leksaker som inte går sönder, så är det bara!
Jobbar själv i djuraffär och gillar inte direkt frågan, inga leksaker håller för att man ska gnaga på det, vissa mer och vissa mindre men man gnager på tuggben och leker med leksaker!

Men du! skicka bild snälla. :idea: Hade ju varit kanon ju.

Hade lagt ut en bild direkt om jag inte tappat bort usb-sladden till kameran:angel:
Men *springer & hämtar däcket* det är ett svart däck, står "Rubber tire" small safe-non-toxic DOG TOY på det!:)

Helt otroligt att det håller så bra!!:)

Borde ju finnas i vanliga djuraffärer, fick ju två stycken påsar som båda var från vanliga djuraffärer, en där jag bor & den andra från Eskilstuna tror jag, så borde ju gå & hitta!:idea:

ah, tack. jag ska leta.

Blueeyes: Jag är med på vad du säger. Men hur ska jag lära min lille kille att han bara får kasta runt leksakerna och inte bita på dem?? Om han dessutom tycker att det är kul, så är det ju hans leksaker....och där har jag ju motsagt mig själv lite grann såg jag nu. Det är ju hans grejer och dem får han göra som han vill med, bara han inte sprider ut dem över hela huset.

Hmm...:smirk: kluven

Hehe, min hund leker med ett bildäck. Det håller , han har haft det i snart två år.

Vi har även en kong som är hel samt latex-djur (elefant + stor katt)med luft i. Elefanten fick han när han fyllde ett och han fyller snart två. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka