Lekhörna.

Monifa

Trådstartare
Överst på "att göra"-listan står att fixa iordning grabbens lekhörna. Hans rum är inte enormt och det brukar ändå alltid sluta med att alla leksaker är i TV-hörnan som är bredvid. Just nu ser det ut som kaoset och det har liksom bara blivit.

Skulle vilja ha ett skrivbord och stol i barnhöjd samt ett skrivbord bredvid i vuxenhöjd där jag kan sitta o sy o pyssla. Tänkt på den väggen där bokhyllan är.
Sen ska jag snickra ihop en "skattkista" med utklädningskläder i.
Men vad mer? Tips på bra förvaring som är snyggt? Ska jag ha två gardiner/kappa/5 gardiner/3 gardiner?

Nån som har testat griffelfärg? Tänkte om man på den andra väggen skulle måla griffelfärg men hur bra är det och hur blir det i längden?

Visa gärna bilder på era barns rum eller lekrum/hörnor och andra smarta grejer.

Väggarna ska målas om i hela rummet och de blir vita. Eventuellt nån pastellrand och magnetfärg vid skrivborden.

Såhär ser hörnan ut nu...

F77126CC-4E24-438A-ADFE-1DCCA35573ED_zps26bkdrex.jpg

40005010-2B28-4463-9C27-F2474E5CF616_zpsosgc5quf.jpg

3564430A-7A10-4038-8324-B33C1D81374F_zps7ylyzyv5.jpg
 
Jag gillar griffelfärg!
Vi har målat det på dörrar här i huset, inga konstigheter alls :)

Jag gillar även magnetfärg :angel:

När John börjar leka ska jag ställa in ett riktigt slukskåp i hans rum, jag har ett stoooort svart skåp med olika nyanser av blått inuti som kommer rymma både kläder och leksaker - och som han kommer kunna krypa in i om han vill :D

Fixa förvaring i både barn- och vuxenhöjd, det anser jag är a och o. Typ en hylla/bänk under fönstret med lådor/skåp/skoskåp under. Skoskåp kan man använda till mycket ;)

(Jag hade haft gardinkappa, alternativt två gardiner och kappa mellan.)

Mitt stående tips för inspo: Kolla Pinterest!
 
Tack @Blueberry !

Vad bra med griffelfärgen, var lite rädd att det blev solkigt och svårt att få bort gammal krita efter ett tag.

Mysigt med Narniagarderob :love: sån hade nog uppskattats här med men det passar inte riktigt in.

Golvförvaring för lego och grejer med öppning på ovansidan med lock. Gillar Ikeas expedithylla med en rad. Skulle man kunna ha under fönstret även fast att jag nog bygger själv.

Haha ja Pinterest är rent och skär kärlek :angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 518
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • KIA EV9
  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp