Leggings på män, och avarterna av detta.

Spelberoende

Trådstartare
Jag har ju sen förra våren börjat använda egenhändigt specialsydda leggings av kompressionsmaterial som arbetskläder eftersom jag ruttnade totalt på alla jobbarbrallor med utanpåfickor som fastnade i allt och tumstocksficka som inte var där den skulle vara (enligt mig) mm. Jag döpte konceptet till Weggings, alltså "working leggings" och kommer nog aldrig att köra med nåt annat mera för nåt mer komfortabelt och fungerande finns inte enligt mig. Tumstocksficka på ena benet, rejäl mobilficka på det andra samt rejäla fickor och alla fickor placerades så dom inte märks när man far runt i maskiner eller byggställningar, man känner dom inte ens.

Nu till funderingen, eftersom jag letade idèer och uppslag googlade jag en del och hamnade på en Facebooksgrupp och började fundera hur det egentligen var ställt i skallen på dom som var med där, det enda det tydligen gick ut på var att riktigt framhäva "paketet", och varför? Jag stängde ner och gick ur gruppen fortare än kvickt för det där var inte friskt på en fläck.:yuck:
Hur ser kvinnor på män som använder leggings utanför gymmet som vanliga brallor? Verkar det stört? Kinky, eller är det okej om man, som jag, använder det som jobbarbrallor?

Jag har blivit "påhoppad" av två hantverkare som frågade var jag köpt dom för dom hatade också sina säckiga brallor som satt som skit så tydligen finns ett intresse även hos män för leggings på kvinnor är ju fullt accepterat sen länge både ute i samhället och på jobbet.

Beror väl på hur mycket "paketet" syns? Det kanske kan vara både bekvämt och mer diskret utseende om det är en del padding i grenen?

Personligen bryr jag mig inte om vad folk har på sig, men det skulle nog kännas lite awkward om man ser någons penis i tydlig kontur på en arbetsplats.

Beror väl på hur mycket "paketet" syns? Det kanske kan vara både bekvämt och mer diskret utseende om det är en del padding i grenen?

Personligen bryr jag mig inte om vad folk har på sig, men det skulle nog kännas lite awkward om man ser någons penis i tydlig kontur på en arbetsplats.
Ja det är definitivt inte okej, det går ju med padding och att utforma dom så inte "paketet" märks, man behöver ju inte sy dom så dom sitter ända upp i "mumindalen" och visar precis allting för då kan man lika gärna gå näck och köra med snickarbälte. :o :wtf:

Men det är ju faktiskt många som tycker att det är snyggt.
Under en period så var det t.o.m. mode.
Ok inget mode jag följer. Figursydda byxor är fint som följer formen men leggings har oftare ett mer glatt material. Nej jag tycker inte det är speciellt snyggt även om jag ibland går runt så hemma bara för att det är skönt

I stallet eller tex gym är det ok men ute i vanliga livet är det inte direkt snyggt.

Ridbyxor för män är ju inte som ett andra skinn som vissa ridbyxor för kvinnor är. På gymmet ser jag ofta shorts över de supertighta leggingsen.

Att se konturer av paketet är inget jag vill se

I stallet eller tex gym är det ok men ute i vanliga livet är det inte direkt snyggt.

Ridbyxor för män är ju inte som ett andra skinn som vissa ridbyxor för kvinnor är. På gymmet ser jag ofta shorts över de supertighta leggingsen.

Att se konturer av paketet är inget jag vill se
Nej det är definitivt inte snyggt och lika osnyggt är det att se en putande kameltå i ett par 3 nummer för små tights. :crazy:

Vi är ju olika skapta, en del har större och en del mindre "delar" och då får man ta hänsyn till det när man väljer kläder och tillfälle.

Jag vet inte om jag hade reagerat faktiskt. Är såpass van att röra mig bland cyklister, löpare och ryttare av båda könen. Alla har tajta kläder nertill.
Att gå på stan i ridkläder eller in på butiken i leggings eller cykelbyxor gör ju många numera så acceptansen har ökat och acceptansen för kvinnor i leggings ökade ju rejält ganska snabbt och det modet har hållit i sig men man behöver ju inte framhäva mer än nödvändigt, det finns ju måtta på "eländet".:grin:

Jag skulle säga så här: Vem bryr sig vad andra har för kläder? Bara de har kläder på sig, bar överkropp och liknande känns ofräscht i mötet med andra människor.
Jag springer ofta runt i (fula, lite halvblanka) leggings/tights. Kunde inte bry mig mindre om vad andra tycker om det och ser det så även på andra hållet. Vill män ha tights? Kör på bara.
Jag tror många skulle må bättre av att inte bry sig alls utan dra på sig det som sitter bra och är skönt, och som man gillar och ska man snacka om illa så är det inte speciellt snyggt heller med jeans med hål och fransar överallt men det är ju ett mode och vill nån ha såna så kör på, inget kan bry mig mindre.:up:

På trådstarten lät det dock som att du ville ha åsikter om vad andra främst kvinnor tycker om leggings. Därav mina svar.
Vill tillägga att givetvis får du och andra klä er hur ni vill. I klänning om så önskas. Jag är uppvuxen i ett område med väldigt varierande klädsel även om jag numer bor där det är väldigt homogent.

Är det inte påtagligt framhävande tänker jag det inte är något man behöver reagera på. Kanske lyfta ett ögonbryn som mest är av ovana för man inte ser det så ofta, men det gäller ju alla typer av kläder som inte är frekventa i de miljöer där man rör sig, utan att det behöver ligga en värdering i det.

Funderar på hur mycket det påverkar vad som bärs till på överkroppen. En väl kort t-shirt kanske kan bidra till ett intryck att det är något som ska visas upp jämfört med t.ex. en höftlång jacka. Har inte något klart svar om den biten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka