ledighetsansökan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ledighetsansökan

vaaaaaaaa fasen till kl 09:00 på morgonen
hur gör du
här har det stigits upp kl 04:45
för att intagas frukost :devil:
 
Sv: ledighetsansökan

vickis-pajala skrev:
vaaaaaaaa fasen till kl 09:00 på morgonen
hur gör du
här har det stigits upp kl 04:45
för att intagas frukost :devil:

4:45 :rofl:

När Pontus var mellan 1 månad tills han var ca 3 år så steg han ofta upp vid kl 4, som tur är så har han slutat med det nu för jag trodde jag skulle bli tokig av dessa tidiga mornar, när han var 2 månader så grät jag och undrade vad fan jag gett mig in på eftersom han alltid vaknade kl 4 och dessutom ammades han varannan timme under natten, jag löste det med att han fick ersättning innan han la sig så jag fick någorlunda sammanhängande sömn för att orka vara mamma på morgonen.

Fy vilken jobbig tid det var, den var hemskt! Men jag har lyckats omvända honom till att ha normala tider på morgonen :)
 
Sv: ledighetsansökan

Ledighetsansökan lämnar man till PAPPAN och sen går man tillbaka till jobbet, där är det rena semstern, iallafall på mitt jobb :D
 
Sv: ledighetsansökan

carinapr skrev:
Ledighetsansökan lämnar man till PAPPAN och sen går man tillbaka till jobbet, där är det rena semstern, iallafall på mitt jobb :D

jo jag vet jag ska ut och jobba nästa månad
men då har jag i stället ångets
 
Sv: ledighetsansökan

carinapr skrev:
Ledighetsansökan lämnar man till PAPPAN och sen går man tillbaka till jobbet, där är det rena semstern, iallafall på mitt jobb :D

När man inte har något jobb att gå till så lämnar man barnet på dagis på morgonen och går hem och rehabliterar sig själv och går i kristerapi ;)

Nej då, men ärligt jag är hemma hela dagarna och sover mm pga sjukdom så jag känner tyvärr inte att jag får samma "ledighet" som dom som jobbar, låter kanske snett men så är det.

Men jag brukar vara "ledig" varannan lördag och lusta mig med ca 25 karlar och 6-7 tjejer och kasta pil :D det är mitt "jobb" som jag drar till :)
 
Sv: ledighetsansökan

Men ärligt, är min son ovanligt lätt? Han somnar ofta kring 23 efter amning, jag lägger mig vid 1-2 och vid den tiden äter han igen och sen väcker han mig 1-2 gånger för han vill ammas. Sambon byter blöja när han stiger upp vid 7 och det brukar bli amning efteråt. Sen sover vi oftast längre än till 9 (har satt klockan på 9 några dagar nu), ibland ända till efter 11 innan vi stiger upp. Han är 3 månader. Oj, när jag läser lät det som ingen sömn alls till mig men jag känner mig utvilad och som om jag sover mycket. Vår nattamning sker när vi båda ligger och jag halvsover, han äter lite och somnar sen. Ingen 1-timmes session längre...
 
Sv: ledighetsansökan

Min son har alltid haft svårt att varva ner och ta det lugnt och det har tagit mig år att få honom att sova på mornarna och nätterna, det kan ju hända något intressant när man sover!

Han var helt ärligt skitjobbig när han var ett spädbarn, dessutom så hade jag ingen som backade upp mig på nätterna föränn han var 3.5 månad eftersom sambon gjorde lumpen. Jag sov när Pontus sov, jag åt när han åt och jag nästan sket när han gjorde det för att få tillräckligt med sömn på nätterna och dagarna.

Jag var konstant trött dom första månaderna och började dessutom jobba när sambon muckade så han var pappaledig hela sommaren 2000, själv arbetade jag som turledare och satt i en sadel 6 timmar per dag och jag lovar att då var jag tröttare än när jag var hemma och var mammaledig.

Men vad sjutton jag visste ju att eländet skulle ta slut och när han var runt året så var jag van att stiga upp mitt i nätterna som tur är så hade jag en vännina som bodde granne med oss som hade en dotter som var likadan så vi brukade dricka morgonkaffe tillsammans vid 6 tiden :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp