ledighetsansökan

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vickis-pajala

jag bara undrar

var fan kan jag lämna in min ledighetsansökan
som mamma ??????????

ja visst har vi mammor ett av världens bästa yrken
men INTE alla dagar

i morse 04:30 vaknade min lilla skrutt med
en behagligt väldoftande blöja
ASTRID 6 månader som har förvandlats till ett monster
och detta monster väckte mig genom att dra mig i håret
och klättra på mig
ja inte nog med detta vi setg upp och gjorde något åt doften
och jag satte henne i gåstolen så länge som jag kokar välling
för att få henne och somna om
i denna veva hinner MONSTRET välta en min fina blomma
så där satt hon i blomjord mm

då var jag ju tvungen att tvätta av ungen
05:00 värmde jag på bastun i och med att vårta duchrum är jätte kallt
06:00 bastn klar och vällingen har hon sugit i sig
07:00 mamma blöt av svett ungen ren
och trött
påväg till sängen
jo vad händer
min 6 åring och 7 åring vaknar
jätte hungriga
sätter på tven jätte högt
och väcker astrid
som blev så glad av att se sina syskon vakna

ja kl är nu 11:51
jag har städata upp min blomjord
och gav blomman lite ny jord

monstret ligger ute i vagnen och sover

*pust*
 
Sv: ledighetsansökan

Ja hittar du något ställe så hör av dig!!
Här vaknade lilleman 06 15 och skratta och vägrade amma, smög upp för att byta blöja och hör elin fråga vart jag ska... "Jag vill inte sova mera" *suck* Tack och lov för barnprogram på tvn säger jag bara... Halv tio somnade lilleman om igen och då åkte jag och red istället... ;)
 
Sv: ledighetsansökan

Det är en karenstid på 3 år innan man kan lämna in en sådan ansökan, innan dess är det 100% tjänst utan beviljade ledigheter.:angel:
 
Sv: ledighetsansökan

men kan jag söka löneförhöjning
för jag menar det borde finnas
en heldel tillägg i lönen som
ob-tillägg och natttjänst
resor mm
 
Sv: ledighetsansökan

ja det är tur att man har häst
och tack och lov för mockningen för då får du ut all jäkla ilska
 
Sv: ledighetsansökan

Då vill du inte veta att vår 2 månaders sov mellan 01.00-10.00 antar jag? :D
 
Sv: ledighetsansökan

hmmmmmmmmm
självklart visste jag väll det:devil:
jo mitt monster hon har sovit
fram tills hon var 6 månader
helanätter
fast hon stiger ju oxå upp vid 06:00
men nu ska man ju snutta på bröstet
halva nätterna och när det blir tråkigt
då ska man ligga och dra mig i håret eller ligga och prata
och vill ingen prata med henne
kan ju ha en heldel med att de flesta jag känner sover vid 01:30 tiden
och vill inte prata med sitt barn

ja så är det:devil:
 
Sv: ledighetsansökan

Jag är då inte ens mamma men dock au-pair utan möjlighet till ledighet under natten.

1½åringen som jag har hand om vaknar runt 3-4 på natten(jag kommer inte i säng försen kl 1) skriker och grinar och ska bäras runt på(han är tung som bly på natten) vägrar ta medicin(han är sjuk nu) eller dricka sin nappflaska fast jag lämnat rummet. Somnar han vaknar han iaf igen om en timme och samma prodcedur då. Sen när han väl sover då är det dax att gå upp och väcka och skjutsa det andra barnet till skolan.

Är jag riktigt trött på natten och han aldrig vill somna själv i sitt rum tar jag in honom till min säng men då får jag sova med sparkar i magen och griniga skrik fort jag flyttar på honom, och vill inte göra honom "bortskämd" så detta undviks i största möjliga mån.

En dag den här veckan så vaknade han VARJE timme och flera gånger om mellan kl 3-4. Usch det har varit en hård vecka men idag har jag iaf fått sova ut på dagen efter att ha jobbat morgon.

När han är frisk kan det hända att han vaknar runt kl 4-5 och har sovit färdigt = pigg och glad och ska leka med mig som är trött som en gnu.

Tack och lov är det bara 1½vecka kvar tills jag får åka hem och soooova! :bow: Jag kommer aldrig underskatta att få välja själv hur länge man vill sova igen!

Kan ju säga att au-pair jobbet har gjort att mitt eget barnafödande får ligga på hyllan några extra år. Fast det är ju tur att dom är urgulliga och underbara 50% av tiden iaf! :devil: :love:
 
Sv: ledighetsansökan

jag lägger en liten räv bakom mitt öra
kanske ska fundera på en barnflicka
 
Sv: ledighetsansökan

Sorry, mammakontraktet är bindande och genererar inga andra höjningar och tillägg än de rent naturella, som förlängd sovtid efter de första åren och bättre kommunikationsmöjligheter.
 
Sv: ledighetsansökan

Dags att låta monstret sova i spjälsäng så slipper du åtminstone bli väckt av att bli dragen i håret?!
 
Sv: ledighetsansökan

Usch, vilken fruktansvärd au-pair situation! Inte sjutton ska du väl ha hand om barnen på NÄTTERNA också? Är de föräldralösa?
 
Sv: ledighetsansökan

Precis min tanke...jisses så bra mina aupairer haft det genom tiderna egentligen...:crazy:
 
Sv: ledighetsansökan

ulda skrev:
Dags att låta monstret sova i spjälsäng så slipper du åtminstone bli väckt av att bli dragen i håret?!
jo visst vi har prövat du
men vi har ett jäkla problem
hon vänder på sig och s¨å drar hon sig upp
så då står hon och vinglar som ett fyllo
där i sängen
 
Sv: ledighetsansökan

mimmipigg skrev:
Sorry, mammakontraktet är bindande och genererar inga andra höjningar och tillägg än de rent naturella, som förlängd sovtid efter de första åren och bättre kommunikationsmöjligheter.

jodå det har jag hängt med på att kontraktet är bindande
men va fan en LEDIGHET kan dom väll bevilja
 
Sv: ledighetsansökan

vickis-pajala skrev:
jo visst vi har prövat du
men vi har ett jäkla problem
hon vänder på sig och s¨å drar hon sig upp
så då står hon och vinglar som ett fyllo
där i sängen

Du får slänga ut hembränningsapparaten från bastun så kanske hon slutar raggla ;)
 
Sv: ledighetsansökan

I veckan som var så sa jag upp mig som mamma med omedelbar verkan, jag meddelade även pappan att han hädanefter får vara både mamma och pappa eftersom jag avgått :D

Hrmmm han gick inte med på det!? Anledningen till varför jag ville säga upp mig var för att mitt lilla, söta, rara monster fått för sig att kissa i sängen på natten, natten till i onsdags så kissade han först i sin säng, jag la över han i vår säng och då var klockan 5, jag vaknade vid 8 och självklart hade han då kissat ner min sida av sängen, jag har dubbla bäddmadrasser *grrr* jag fick 5 maskiner tvätt under tiden jag sov.....

*suck*

Jag kan meddela er att jag gått tillbaka till tjänsten som mamma igen.
 
Sv: ledighetsansökan

Jag hör att jag ska glädjas över den kommande rollen som mormor..:D.. har nästan glömt hur det var när den yngsta är 7..*S*
I går morse hade jag en fullkomlig sovmorgon.. utan stall.. och bad barnen glömma att de hade en mamma fram till nio :D
 
Sv: ledighetsansökan

Nej dom är inte föräldra lösa, dom har både en mamma och en pappa ;) Men dom två ska båda upp till jobbet runt kl 5-6 någongång (varierar från dag till dag). Jag kan ju gå och lägga mig igen när barnen är lämnade på sina ställen det kan ju inte dom göra.
Dom kommer förövrigt hem runt kl 6-9 på kvällen. Mycket tid går åt till att ta sig till och från jobbet skulle jag tro.

Men jag måste säga, dom utnyttjar sin arbetskraft måste jag säga. Eftersom dom jobbar så mkt har jag inte hjärta å säga till. Kan ju även säga att jag jobba helger och går även då upp på morgonen när barnen vaknar runt kl 5-9.

å allt detta för 150euro i veckan ;)

Skönt att det är slut om 1½vecka! *puh*
 
Sv: ledighetsansökan

Imorse hade jag en underbar son som lät sin mamma sova till kl 9!!! Det du! Efter att frukosten intagits så satte han sig och spelade TV- spel och jag gick och la mig igen och fick ligga till kl 11!?

Vad har hänt? Har han uppfattat att jag försökt säga upp mig? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp