Ledarskapsträning och NH

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Midnight_Rose

Någon som har några bra övningar för att prova på mitt dominanta sto. Hon är dominant både mot människor och andra hästar, tar över så fort hon kan :crazy:

Sv: Ledarskapsträning och NH

Titta under Hästhantering där finns det en avdelning för NH.

Grunden till allt, börja med att se till att hon flyttar sig undan för tryck. Varsom helst på kroppen, bogen, nacken, sidan, kaken, bringan osv.

När hon gör det lätt och villigt kan du lättare gå vidare med olika övningar, och bara det är en dominant handling som kasnke gör att hon kommer ner ett par pinnhål.

Be någon som tex är van att räna unghästar visa lite övningar.

Modratorn kanske vill vara gullig och flytta tråden till hästhantering ;)

Nja, det finns många liknande trådar där, så jag väljer att hänvisa till dem istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 615
Senast: Nepenthe
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 675
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv