Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det gjorde jag inte. Jag såg det på en bild och tyvärr har personen en förmåga att tolka alla frågor angående hennes hästhållning negativt även om det inte är menat så. Hon växlar upp direkt och det orkar jag inte med.Frågade du vännen?
Annars är det väl kontrollbehov. Mindre chans att hästen har möjlighet att röra sig som den vill och sticka iväg eller något.
Nej, vanlig "gummisnodd" som går från gjord till bett.Menar du halsförlängare?
En ex stallkamrat var ute och promenerade med sin häst inspänd med gummiband. Men vad tusan då för? För det kan väl inte göra annat än att stjälpa hästen? Eller?
Fast dom kan vara såpass lösa att hästen märker av dom först när den drar upp huvudet, kan bara vara en vägvisare nedåt. Min häst gick alltid och sökte sig framåt nedåt med inspänningar på sig som var löst satta. Under igångsättning så var det omöjligt att leda honom ut på promenader utan i början.Då är det väl bättre att ha träns med kedja så att hästen får möjlighet att ta ut steget istället för att dras ihop?
Jag kan ha fel. Jag använder inte inspänningar själv och har dålig koll på vad allt heter.Vad är en "vanlig gummisnodd"??
Häromkring är det nämligen alltid halsförlängare som benämns gummisnodd.
All form av inspänning för att få hästen att arbeta på ett speciellt sätt borde förbjudas. Usch.