Sv: Leda hingst pÅ tÄvlingplats i hackamore?
Asså igentligen är det största problemet att hon gillar sin hästkompis mycket (som också tävlar samma dag). Om hon åker själv på tävling är hon väldigt lugn och blir till och med lite seg, men när hennes kompis är med (som hon nästan alltid är eftersom min syster tävlar henne) är hon inte alls så lugn. Om hon lämnas själv i transporten gnäggar hon ju klart hela tiden och stegrar och håller på väldigt mycket, innan hon lugnar ner sig lite. Samma sak om man tar ut bara henne, så bara gnäggar ho, springer runt och stegrar så fort hon inte vill som vi, och det är när man leder henne. Sen när man kommer upp kan hon fortfarande stegra och hålla på men gör det inte alls lika ofta. Så vi får stressa så vi kan få iordning henne med grejerna snabbt och det är inte så jätte enkelt när vi tex ska brodda.
Så jag ska ta reda på detta med stigbett (eller kan ni ge mig andra tips?)
Det är ganska svårt också eftersom hon bara är såhär på tävling.
Nu ska jag svara mer på dina frågor: Det går inte att leda i vanligt bett, utan som liten hjälp är att vi sätter grimskaftet igenom den första bettringen och sätta fast det i andra.
Det kan ha en liten del med tävling och så, eftersom det händer på tävling, men det är ju konstigt att hon är så lugn när hon är själv.