LC:2 på söndag! Nervös!!

F

Falskhet_

Första programridningen på söndag! Är måttlig nervös. Har egentligen aldrig tränat dressyr med pållen. Men hon håller inte för hoppningen så det är roligare att träna dressyr än inget alls. Hon är en fd travare så är rädd att hennes vänster gallopp kommer balla ur. Hon har bra gallopp men hon kan bli lite stark i vänster varvet.

Så all tips mottages! Var ska man stanna när man hälsa på domaren? Och när man tackar efter ritten? Har total glömt allt med dressyr heter efter den gröna kort kursen.

Film från dagens travarbete.

http://www.youtube.com/watch?v=ToIO0_AewBI

Sv: LC:2 på söndag! Nervös!!

Du hälsar inte mer på domaren än vad som står i programmet. I LC:2 innebär det att du bara hälsar i slutet när du gjort halt och står still.

Tycker det är jättekul att du är på väg in i dressyrvärlden :) När man rider program tycker jag är det viktigaste att vara lugn så att man kan/hinner planera till riktigt bra vägar. Få man till vägarna dvs även rättställd i alla hörn osv brukar resten också gå bra!

Tittade bara på början av din video men vad man tänker på först är att du har kommit över ganska mycket på högersidan som dessutom i detta fall är ytter. Ryttaren ska vara mitt över hästen eller något på innersidan... Kan du rätta till det kommer nog din galopp också fixa sig eftersom hon förmodligen i dagsläget försöker kompensera för att du inte sitter mitt över henne!

Lycka till jättemycket på söndag! ;)

Var inte så nervös. Njut istället! ;) Lycka till.

Räta upp dig! Titta inte ner i hästens man! Upp med blicken och Se framåt vart du ska, blir så mycket enklare att planera vägarna då och sitsen blir mycket bättre.

Lycka till!

Säger som dem andra! Ha kul och se det som en rolig grej nu i början! :laugh:Skit i hur många procent du får! Du ska ju bara över trösklen så att säga...;)Det jag kan se på filmen så behöver du lyfta din blick och ta bak axlarna. Sen skulle jag vilja se lite mer fart i traven så hästen går lite mer från bakbenen till bettet. Nu gick det ganska så långsamt...i de lätta klasserna ska man tänka mycket framåt. Annars såg hästen jätte trevlig ut.:laugh:

Tack så mycket allihopa! Jag ser fram emot att rida för att få någon mer som inte sett hästen innan åsikt. Ska bli riktigt skoj. Vet jag kollar ner och lutar axlarna framåt ska försöka förbättra det! Tack för tipsen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka