Skuggfaxe12
Trådstartare
Jag har aldrig varit ute och tävlat. Men har nu börjat snegla på att starta en LC men min lilla tossa. Som ni kanske förstår har varken hon eller jag licens. Alltså kommer jag behöva skaffa det till oss. Men så läste jag på Stallbacken att man bara behövde licens för ryttaren (lokallicens 150:-) och inte för hästen om man bara ska tävla lokalt. Stämmer det? Finns det så många lokala tävlingar så att man kan ställa upp typ 3-4 gånger under ett år (i dressyr, ja kanske någon pyttehoppning, om tränare godkänner!)? Och sen när det året gått utvärderar om man tycker om att tävla eller ej? Får jag ställa upp i lokaltävlingar över allt eller är det speciella regler?
Läste också på stallbacken om dennes tolkning av TR. H*n skrev att man inte behövde kavaj eller stövlar (shortchaps istället) på lokal, stämmer det? Sen till sist, är det så att LC:1 är lättare än LC:2?? Måste man tävla LC:1 innan man tävlar LC:2/LB:1?
Jätte tacksam om någon orkar svara på allt!
Läste också på stallbacken om dennes tolkning av TR. H*n skrev att man inte behövde kavaj eller stövlar (shortchaps istället) på lokal, stämmer det? Sen till sist, är det så att LC:1 är lättare än LC:2?? Måste man tävla LC:1 innan man tävlar LC:2/LB:1?
Jätte tacksam om någon orkar svara på allt!