Sv: Lätta maträtter för kräsen 16åring
Tänkte utifall att du antog att h*n stog med en stekpanna.
Tänkte utifall att du antog att h*n stog med en stekpanna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Am Pannkakor:
1 st ägg
2,5 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
0,5 tsk salt
0,5 tsk vaniljsocker
+ Smör att steka i.
Jag har sådan pasta carbonara som man kan köpa typ i pulver med makaroner i så man bara behöver koka upp men VARENDA JÄVLA GÅNG så går jag ifrån det några sekunder och sen pyser det som fan och mamma får skrubba spisen i en halvtimme -.-'
Mamma?![]()
Jag tänkte detsamma.
Ts, varför ska mamma städa efter dig? Du är ju nästan vuxen så du borde kunna snygga till efter dig själv. Jag hade aldrig ställt mig och skurat spisen om något av mina barn kokade över något gång på gång. Du får väl lära dig att mjölkbaserade saker kokar över väldigt lätt och passa istället för att gå därifrån.
Dessutom undrar jag över att pappan ska ställa sig och laga middag till en 16-åring då han jobbat till kl 21? I min värld har 16-åringen fixat maten till båda de dagarna. Men det är kanske bara i mitt hem man hjälps åt?
Dessutom undrar jag över att pappan ska ställa sig och laga middag till en 16-åring då han jobbat till kl 21? I min värld har 16-åringen fixat maten till båda de dagarna. Men det är kanske bara i mitt hem man hjälps åt?
Men vad vet vi, TS kanske har storstädat huset/lägenheten och tagit hand om tvätten medans pappan jobbar
och pappan kanske älskar att laga mat även nästan mitt i natten.
Förutom enkla saker som köttfärssås och sånt kan jag rekommendera kyckling i ugn. Brukar ta en hel kyckling som jag kryddar med paprikapulver, lägger i en lergryta med lock, ställer in i kall ugn på 200 grader, sen får den stå där 1½ timme ungefär. Vill man kan man koka ris till sen är det bara att äta. Kycklingen ger ifrån sig mycket vätska under tillagningen så man får såsen gratis. Vill man lyxa till det kan man tillsätta lite matlagningsgrädde till såsen. Superenkelt, supergott, behöver ingen passning (förrutom riset om man vill ha sånt till) och gör man en hel kyckling blir det mycket mat. Jag och sambon kan leva två dagar på en hel kyckling med ris till, och då är vi rätt stora i maten.
.