Tiller

Trådstartare
Ska debutera lätt:a till helgen.. Har hört att man måste ha sporrar??
Någon som har koll..
Ska även rida Lätt:b men där behövs det väl inte... :confused:

Sv: Lätt:A

Sporrar är väl obligatoriskt i alla klasser? :confused: Utom möjligtvis på klubbtävlingar...

På regionaltävling och högre är sporrar obligatoriskt i alla klasser.
På lokaltävling behöver du inte ha sporrar. Gäller alla klasser.
På framridning behöver du inte ha sporrar (inte på regionaltävling och högre heller)

Och vill man inte rida med sporrar i en klass där det är obligatoriskt kan man ju sätta dem så lågt ner på stöveln att de inte inverkar på hästen.

det är som sagt obligatoriskt på regional nivå och uppåt..vart ska du tävla någonstans?? *Nyfiken* :d

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
535
Senast: Mli
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: skiesabove
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka