Låter alla katter likadant?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Ammi_L
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 839
A

Ammi_L

Eller kan vissa katter låta annorlunda? Vet man direkt när ens katt
löper eller finns det chans att missa det?

Min busa fyller 6 månader idag och det är väl snart dax för henne
att löpa för första gången? Men jag tänkte, blir alla katter likadana
när dom löper? Har hört att dom flesta blir väldigt gosiga och jamar
i stort sett dygnet runt? Min kisse har inte visat något liknande än..
Men hon kanske bara är sen?

Fast dom behöver väl inte löpa innan man kastrerar dom eller?

Usch vilket novis jag känner mig som...

Kram på er alla i höstmörkret! ;)

Sv: Låter alla katter likadant?

Det finns alltid undantag som bekräftar regeln.
Min huskatt ropade ingenting när hon löpte, men hon låg och åmade sig på golvet och kuttrade. Hade säkert varit lätt att missa om hon varit utekatt redan då.
Min vuxna Britt Yoga var hemsk ! Skrek, gapade, ropade, körde upp rumpan mot allt och alla (pervers).
Min lilla Abbie, Yogas dotter, kvittrar i behaglig ton och är lite mindre pervers än mamma.

Tumregeln är väl att dom kuttrar och blir mycket gosiga. Dom flesta kör upp rumpan i vädret och trampar med bakbenen om man råkar komma emot den bakre delen. Många ropar, men inte alla. Endel skvätter kiss, antingen på golv och väggar eller också springer oftare på lådan.

Hon är inte sen, det kan dröja flera månader till. Speciellt nu när det är höst. Vissa som är födda på våren är närmare året när dom löper första gången, eftersom det naturliga för en katt är att löpa i mars när dygnet är ljust längre. Men det är såklart olika. Jag tror inte du missar när det väl är igång.

Endel veterinärer vill att dom ska ha löpt en gång, men det verkar vara olika. Ring och kolla med den vet som ska kastrera din hona och hör vad han/hon har för åsikt. Ska hon vara lös ute utan ständig uppsikt, så är det nog att föredra att kastrera ganska tidigt. Iofs gårt det att abortera, men en helt vanlig kastrering är ju smidigare.

Sv: Låter alla katter likadant?

Jättetack för ditt svar! Jag började bli lite fundersam efter allt jag
hört å så.. Men det kommer väl :)

Ska ringa vetrinären och höra efter vad dom tycker!

Tack än en gång! :)

Liknande trådar

Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 173
Senast: Crossline
·
Katthälsa Jag har lite ofrivilligt fått en katt på halsen ett tag framöver. Varför är ointressant egentligen men den ska bo hos oss ett tag. Vi... 7 8 9
Svar
169
· Visningar
16 709
Senast: ptr
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir... 2
Svar
25
· Visningar
4 640
Senast: Mahonia
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Övervakningskamera
  • Födda-24
  • Annonsera Mera VIII
Tillbaka