Låta innekatter gå ute i koppel?

aemaria

Trådstartare
Ni som har innekatter- brukar ni ta med era katter ut i koppel? Jag vill gärna att mina innekatter ska få andas lite frisk luft men jag är rädd att de kommer vilja gå ut hela tiden när de väl prövat på friheten. Vi har tyvärr ingen möjlighet att bygga rastgård där vi bor nu..

//aemaria

Sv: Låta innekatter gå ute i koppel?

Jag brukar vara ute med min kisse, hur mycket bero lite på väder och tid.Han är inte så att han sitter och vill ut hela tiden.

Mina börjar tjata så fort selen kommer fram, men det är inga problem att ha dem inne hela vinterhalvåret och bara gå ut med dem fina sommardagar (de har ju inte pälskvalitet för svenskt väder)

jag går med mina (mco)
och det går utmärkt, de tjatar inte heller om att gå ut, utan blir bara glada när selen tas fram :)

Mina katter uppskattar uteturerna så länge vädret är varmt och skönt, och stanna ute för länge är ju inte så himla roligt ;)
De blir väldigt glada när jag tar fram selarna, men tjatar inte om det.

Jag är ute med mina då och då. Den ena kan sitta och tjata länge och väl vid dörren (dessutom har han väldigt hög och klagande röst, lite som siames), men den andra ber aldrig om att få gå ut (men är glad när vi väl är ute).

Den som sitter och tjatar är en hittekatt jag tog mig an i höstas, vet itne hur länge han varit ute innan dess men gissningsvis ganska länge. Den andre är född ute och har varit i stall/lagård första halvåret innan han kom till katthem och sen hit.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 882
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 369
Senast: ameo
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 120
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
477
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna