Låt oss dansa lyckodansen hela dagen lång!

LindgrenV

Trådstartare
:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

I egenskap av ombud för käranden, återkallar vi härmed ovanstående ärende i sin helhet.

För ett år sedan fick jag 1500:- i böter för att ha parkerat på min egen parkeringsplats. Och trots otaliga överklaganden med bevis för att det är min parkeringsplats så gav de sig inte. Mormor ville inte att vi skulle ge upp, så vi kämpade på. Jag går +/- 0 varje månad så 1500:- är en ganska dryg summa för mig.

Sedan blev jag stämd och kallad till tingsrätten. Där jag blev idiotförklarad av kärandes ombud :banghead:

Kampen fortsatte, min energi tog väl slut typ i höstas men kära mormor (som agerat ombud för mig) har hjälpte mig kämpa på. Nu är det över och jag är så glaaaaaaad!!!! :bump::bump::bump::bump:

Grattis! Vad härligt!

Vilka stöniga typer du har stångats med, sånt tar sån himla onödig energi. Skönt att du kan lägga det bakom dig nu!

@Teilani

Tack! Det har verkligen varit en riktig energisugare det där, och de har varit riktiga uttergurkor hela högen :mad: Att det ska ta ett jävla ÅR och att dra det så långt innan det blir avskrivet? Hade för fan kontrakt och allting, hur svårt ska det vara :mad:

Alltså hur kan dom gjort ett sånt stort fel från första början kan man ju undra. Men skönt att det är över, grattis :)

Grattis!! Sånna småsaker kan ta så onödigt lång tid ibland. Jag och min kombo stred emot en felaktig räkning från ett elbolag i flera månader. Det är fruktansvärt irriterande och energisugande.

Alltså hur kan dom gjort ett sånt stort fel från första början kan man ju undra. Men skönt att det är över, grattis :)

Ja, det grundar sig väl i otydliga regler/tolkningar av regler - men vi hade ju rätt. Och de gav sig inte och är väl vana vid att vinna eftersom de kan vara överjävligt jobbiga och när de drar kortet "du är stämd" eller "vi är villiga att ta det till rätten om du inte går med på våra villkor" så drar nog de flesta öronen åt sig och betalar i alla fall.

Men om du kunde bevisa att det var din plats fattar jag inte att dom orkade fortsätta käfta om det... Nåväl, skönt att det är klart som sagt

Skönt att du har en mormor med krut i. Ibland måste vissa kämpa ihjäl sig för att bevisa sin rätt. De borde gett med sig när du faktiskt stod på DIN parkeringsplats.. knäppskallar.

Men om du kunde bevisa att det var din plats fattar jag inte att dom orkade fortsätta käfta om det... Nåväl, skönt att det är klart som sagt

Det fattar inte jag heller, faktiskt. Jag skickade in en kopia på mitt kontrakt, på mitt tillstånd och allt sådant. De erbjöd "förlikning". De var så vänliga att de kunde tänka sig att bara låta mig betala 1000:- :banghead:

De bötfällde mig alltså för "olovlig parkering". Man kan ju tycka att man bevisat att den inte var olovlig genom att visa kontrakt och allt sådant. Men icke. Principerna tagna aningens för långt kanske?

Det fattar inte jag heller, faktiskt. Jag skickade in en kopia på mitt kontrakt, på mitt tillstånd och allt sådant. De erbjöd "förlikning". De var så vänliga att de kunde tänka sig att bara låta mig betala 1000:- :banghead:

Du vet inte vad det var som fick dom att böta dig från början? På privata parkeringar brukar det ju vara så att man ska ringa ett nr om någon parkerat fel, typ tagit ens plats eller något. Annars vet dom ju oftast inte vems plats eller bil det är

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka