B
borienburk
Det här hände för 1.5 år sedan, första vintern jag hade min häst. Det var Lucia, och jag skulle rida innan vi hade lussetåg på ridskolan. Under den tiden hade vi en som jobbade i stallet, som var 21/22 år. När jag red frågade hon om hon kunde få pröva att rida min häst, och eftersom jag var 14 år då, och såg upp till den här personen, som dessutom talade mkt väl om sig själv och dennes ridning, tyckte det kunde var kul att låta henne rida. Men det första hon gjorde var att börja gallopera, och eftersom hon var så mycket äldre än mig vågade jag inte säga till. Dessutom var min pappa närvarande, och han reagerade inte på det. Det hela slutade med att hästen i princip sprang rakt in i en sarg, eller ja, snarare klättrade upp på den med frambenen. Inga skador, hon som red blev rädd och sprang iväg, och för mig var det hela mkt pinsamt.
Nu, helt plötsligt har jag börjat få ångets över det hela, och tänker på det hela mest hela tiden.... Någon annan som varit med om något liknande?
Förlåt för lång tråd, men jag behövde skriva av mig...
Nu, helt plötsligt har jag börjat få ångets över det hela, och tänker på det hela mest hela tiden.... Någon annan som varit med om något liknande?
Förlåt för lång tråd, men jag behövde skriva av mig...