Lastbil körde på hästtransport

Sv: Lastbil körde på hästtransport

Så har det hänt!!!!

Jag kör ofta från Vallentuna via Upplands-Väsby med släp, och har gjort i många år.
Sedan den tunga trafiken ökat så är det med hjärtat i halsgropen, och jag har även börjat undvika att åka där med häst.

De ligger så nära bakom, så man har ingen som helst chans att stanna. Jag har börjat att åka in vid busshållplatser och avfarter för att släppa förbi och slippa ha dem i häcken....

Vilken tur att det gick bra för häst och person, jag hoppas det stämmer det som stod i artikeln, att de klarade sig oskadda.

Jag har också varit med om en bilolycka med häst och hästtransport. Även den gången stod det att alla klarade sig oskadda men min häst fick avlivas senare på djursjukhus... Hoppas det är sant den här gången.

SaraXX

Så ledsamt att förlora sin häst i en trafikolycka.:cry:

Ja, jag hoppas med att det stämmer den här gången.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (UPPDATERAD) En omfattande trafikolycka inträffade strax efter klockan 14.30 på måndagseftermiddagen på E18 i höjd med Vålberg utanför...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En olycka har inträffat på E6 vid Laxvik i Halland. En lastbil körde in i en personbil med hästsläp. Ingen person har kommit till skada...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Strax efter klockan 18 under fredagskvällen inkom ett larm till SOS angående en trafikolycka i närheten av Rättvik. Olyckan ska ha...
Svar
0
· Visningar
419
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Strax efter klockan 18 under fredagskvällen inkom ett larm till SOS angående en trafikolycka i närheten av Rättvik. Olyckan ska ha...
Svar
0
· Visningar
481
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka