Lastbil körde in i stall – skadeläge oklart

En lastbil har av okänd anledning kört av vägen och in i en stallbyggnad i höjd med byn Katrineholm i Gävle kommun.
– Den har kört igenom i stort sett hela byggnaden och fastnat vid bortre väggen, säger Johan Melin, inre befäl vid Gästrike räddningstjänst.
Förarens skadeläge är oklart.

Sånt här är ju mardrömmen om man bor nära en väg. Att man ska vakna av att något fyllo kört rakt in i sovrummet eller en lastbil fått sladd och mejat ner både hage och hästar.
Det "hände" min granne för ett antal år sen. En rattfull, fortkörande och mobilhanterande ung person hamnade i hans kohage. Tyvärr gick det inte bra för föraren, men korna råkade befinna sig på rätt plats i hagen.

Tragisk utgång på den olyckan, känns inte helt osannolikt att det kan vara något sjukdomligt bakom också då föraren var en man i 65-års åldern.
Oavsett vad som ligger bakom finns inte föraren i livet och det är en tragisk olycka. Tur i oturen att inte fler blev drabbade mer än materiella skador, kunde slutat betydligt värre. 😕

Det "hände" min granne för ett antal år sen. En rattfull, fortkörande och mobilhanterande ung person hamnade i hans kohage. Tyvärr gick det inte bra för föraren, men korna råkade befinna sig på rätt plats i hagen.
Jag har en vän som också råkat ut för det, i hennes fall någon som stulit någon form av lastmaskin och väl inte hade så bra koll på hur man körde den och hamnade i vägrenen och välte ner för en slänt och ner på hennes ridbana och in i ett uthus. Liknande saker verkar hända obehagligt ofta även om det i de flesta fall verkar gå bra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka