S
skydiva
Jag behöver råd fort!! I morgon ska jag åka och hämta en tvåårig som jag köpt och problemet är att jag inte har nån som kan hjälpa mig när jag kommer hem. Hästen (sto, halvblod) är inte mycket hanterad och har aldrig åkt transport innan. Jag är inte oroad för körningen men däremot för urlastningen. Jag vet ju inte hur hon tänker beté sig när jag öppnar baklemmen. Chansen finns ju att hon står som ett ljus men risken finns ju också att hon kastar sig bakåt så fort hon ser dagens ljus bakom sig.
Nån som har några erfarenheter av detta?
Tips?
Vad ska jag tänka på? (Förutom att inte stå mitt bakom..:smirk: )
Tyvärr har jag ingen möjlighet att skjuta upp hämtningen eftersom hennes hagkompis också är såld och skall hämtas samtidigt. Skulle ha haft min trofaste sambo med mig men han blev inringd till jobb och sitter nu fast i Holland utan möjlighet till annat än moraliskt stöd. Vi har inte bott här så länge och alla (typ två...) jag känner här i krokarna jobbar..
Ingen som bor i Kristianstads trakten och har lust att komma hit i morgon eftermiddag?
Nån som har några erfarenheter av detta?
Tips?
Vad ska jag tänka på? (Förutom att inte stå mitt bakom..:smirk: )
Tyvärr har jag ingen möjlighet att skjuta upp hämtningen eftersom hennes hagkompis också är såld och skall hämtas samtidigt. Skulle ha haft min trofaste sambo med mig men han blev inringd till jobb och sitter nu fast i Holland utan möjlighet till annat än moraliskt stöd. Vi har inte bott här så länge och alla (typ två...) jag känner här i krokarna jobbar..
Ingen som bor i Kristianstads trakten och har lust att komma hit i morgon eftermiddag?