Last Liberty, Lucky Point och Acacio.

Lintrollet

Trådstartare
Jag har tre favorit-hingstar. Last Liberty, Lucky Point och Acacio. Jag tycker dom påminner om varandra i typen. Visserligen hopphingstar men dom har även bra ben och rörelser.
Jag vill gärna höra vad ni andra har för åsikter om dessa tre?

Sv: Last Liberty, Lucky Point och Acacio.

Jag har åsikter om Last Liberty och Acacio, men inte om Lucky Point. Jag anser att både LL och Acacio är alldeles för lite använda, det är två jätte fina hingstar som nedärver sig mkt bra.

Vi har en valack e.LL- Robin Z med jätte fin galopp och stora språng, hoppdiplom på kvaliten + en Acacio- Tiger Bill xx märr, 3 år, (här på inridning) som är super fin, riktigt bra rörelser och mkt vacker att se på. Tror att hon alldeles säkert skulle fått gångartsdiplom om hon visats på tre-års testet. Någon hoppning har jag inte sett på henne.

Har även sett andra fina efter dom båda herrarna och många har fått dubbeldiplom.

:D Tack för ditt svar. Det måste ju finnas fler här på Buke med åikter om dessa hingstar?

Finns en annan tråd om Last Liberty, sök på den. I övrigt håller jag med poff!

Jag följer den tråden och även den om Lucky Point. Men jag ville höra andras åsikter om man jämför dessa hingstar och deras avkommor.
Därför startade jag denna tråd.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Squie
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 340
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 697
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka