Lässugen, boktips önskas!

draken

Trådstartare
Jag är gräsligt lässugen, men saknar tips på lämplig bok.
Finns det någon deckare eller roman som utspelar sig i lantlig miljö, dvs handlar om vanliga människor med vardagliga bekymmer såsom höstbruk, grovstädning, djurskötsel m.m. i modern tid?
Är så trött på att läsa böcker om människor som rör sig i stadskärnor, äter på fancy restauranger och trippar omkring på stilettklackar....:banghead:
Kom igen nu, ge mig tips på bra böcker om vanliga människor!:up:
Finns de på storytell så är det ännu bättre!:banana:
 
Ann Rosmans deckare passar delvis in på din beskrivning. Utspelar sig delvis i Göteborg men främst i Marstrand med de bofasta som huvudpersoner. Har även en historisk komponent, dvs en modern och en historisk berättelse som vävs ihop.
Kanske inte höstbruk och djurskötsel, men skärgårdsliv i stället.
 
Jag är gräsligt lässugen, men saknar tips på lämplig bok.
Finns det någon deckare eller roman som utspelar sig i lantlig miljö, dvs handlar om vanliga människor med vardagliga bekymmer såsom höstbruk, grovstädning, djurskötsel m.m. i modern tid?
Är så trött på att läsa böcker om människor som rör sig i stadskärnor, äter på fancy restauranger och trippar omkring på stilettklackar....:banghead:
Kom igen nu, ge mig tips på bra böcker om vanliga människor!:up:
Finns de på storytell så är det ännu bättre!:banana:
Mike Larssond rymliga hjärta utspelar sig i min lilla håla i världen. Inte mycket flärd och rktigt bra, tycker i alla fall jag.
 
Tamara McKinley, visserligen romaner, i Australien och i början på 1900 talet ofta, men sjukt bra. Inga stilettklackar där inte ;)

Sen Nora Roberts brukar också skriva grymt bra böcker. Pocketböckerna är väl mer kärlek, men hon har många spänning och thrillers också. Inte så mycket stilettklackar där heller.
 
Tack för väldigt bra tips!
Någon har jag redan läst, andra är helt nya för mig. Ska bli roligt att läsa dessa.
Tack!
 
Jag är gräsligt lässugen, men saknar tips på lämplig bok.
Finns det någon deckare eller roman som utspelar sig i lantlig miljö, dvs handlar om vanliga människor med vardagliga bekymmer såsom höstbruk, grovstädning, djurskötsel m.m. i modern tid?
Är så trött på att läsa böcker om människor som rör sig i stadskärnor, äter på fancy restauranger och trippar omkring på stilettklackar....:banghead:
Kom igen nu, ge mig tips på bra böcker om vanliga människor!:up:
Finns de på storytell så är det ännu bättre!:banana:

Det självklara svaret är "Du, jag och vi" av Pia Hagmar. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp