Låsningar i halsen

J

JohannaGron

För ungefär 2 veckor sen var equiterapeuten ute och kollade igenom min häst. Hon hittade två låsningar i halsen på höger sida och en låsning på vänster sida. Hon fixade till det på plats och sa att jag skulle göra morotstricket, dvs ge moroten långt bak och låta honom stretcha halsen. Till slut ska jag ju kunna lägga moroten på baken och han ska kunna ta den själv... Inga problem, jag har gjort det här varje dag och det har funkat bra, han gör inte motstånd eller nåt sånt. Men ibland hör jag att det knäcker till i halsen på honom.. ungefär som när equiterapeuten knäckte upp låsningarna i halsen på honom... Någon som varit med om det?

Ska jag sluta göra stretchen eller innebär knakandet bara att det faktiskt funkar?

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 359
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
887
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 076
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka