Låsning??

saandraaa

Trådstartare
Min sköthäst har för sedan nån vecka tillbaka börjat beté (stavas?) sig jättekonstigt.

Han som i vanliga fall inte tycker om att bli varken sadlad eller borstad står nu helt blixtstill och rör inte en fena! Han får också ryck ibland i hagen och hoppar iväg på 3 ben. Som att han skulle vara jättehalt på höger fram. Han har även ibland svårt att ta ner huvudet, kunde förut inte äta höet på marken. Sen kan han stå och skrapa med frambenen både i boxen och i hagen och då verkar det som att han blir lite "blockerad". När man skrittar så har han blivit lite bakskygg, han kan helt plötsligt dra in rumpan under sig som att han skulle blivit rädd. Samma skygghet kommer fram när man ska sätta på grimman, då backar han undan först som att han tyckte att den var jättefarlig...:confused:

Nån som varit med om nåt liknande, kan det vara nån låsning nånstans???

Sv: Låsning??

Ja du, det är ju förstås omöjligt att svara på så här men om din häst börjar bete sig så konstigt tycker jag nog att du borde kolla upp den. Kontakta en veterinär eller kunnig ET alt. kiropraktor så kanske de kan hjälpa dig. Det låter ju iaf onekligen som att det hänt nåt om han beter sig så. . . . .
Det skulle kunna vara många saker som spelar in men en låsning är säkert mkt möjlig.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 732
Hästhantering Jag har precis (läs i fredags :D), vid 37 års ålder köpt mitt livs första häst. Jag har ridit till och från sedan jag var liten, både på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 338
Senast: Hellas
·
K
Träning Jag har tidigare skrivit här på buke om min hingstiga valack som är otroligt dominant. Vi är nästan identiska till personligheterna (vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 371
Senast: Equiform
·
T
Träning Nu får jag snart magsår av allt grubblande och oroande och jag tror inte att jag kommer klara detta själv. Dock vet jag inte vart jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 577
Senast: Daydream
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?