Laserbehandndling

L

lamboliten

Jag undrar vilka av er som har provat leserbehandling på era hästar. Vad hade ni för problem och hur blev resultatet? Vad kan man behandla med hjälp av laser? :confused:

Sv: Laserbehandndling

Min har blivit behandlad med laser och jag var jättenöjd med resultatet. Hon hade gått omkull och blev sned i bäckenet, ont i ryggen ,länden och manken. Blev masserad flere ggr först utan resultat men med lasern märktes enorm skillnad redan första gången.

Min häst blev behandlad med laser en gång (på ryggen)av kiropraktorn efter han hade knäckt igenom hela hästen, som även hade ont i princip hela ryggen. Hästen gillade det skarpt, och blev mer avslappnad.

En tävligs travare hade fått kotledsinflemation och behandlades först med DEMISO för att sedan börja simmas i 3 mån samtidigt som han behandlades med laser för att sedan börja byta ut simmnigen mot lättare kör jobb under 1 1/2 mån, ett år senare började hästen starta på travet i gen. men i början så behanlades han efter snabbjobb och efter tävlig med laser. och nu två år efter behandlas han bara i bland med laser efter tufare tävligar och när tävlandet har varit intensift bara för att skadan inte skall gå upp i gen.

Och min häst har blivit behandlad med laser då hon fick spatt med så bra resultat att hon inte hade några problem med det utan var i tävligs kondis.

Jag tror det är karens på 96tim med laser men är inte hundra.

Kram

Min travare får laser en gång i veckan och det har hjälpt honom otroligt mkt. Helt överlägset ala andra behandlingsformer som jag nånsin stött på. Han blir bättre och bättre i sin lite allmänt skadade slitna kropp. I samband med att han får laser behandling så simmas han oxå en kvart och det har säkert hjälpt till det med.
Pållen förbättrar sig nästan makabert mkt. Kär i lasern.

Min pålle blir kontrollerad och behandlad av chiropraktor/massör med jämna mellanrum och får då oftast laser. Hadde även en laserexpert som behandlade honom sist då han varit svår att fatta vänster galopp på. Vid undersökning upptäcktes det att han hade ont diagonalt vä.bakdel och hö.bog.
Vid den första behandlingen så blev han jätte mycket sämre men när han behandlades igen 1½vecka ssenare så blev resultatet jättebra!

En behandling utav chiropraktorn tar ca 60 min då hon går igenom hästen från topp till tå¨, och masserar och behandlar aktuella områden.
= priset 350-400:-
"Lasermannen" tog 300:-, utan kvitto och en hundring till vid kvitto...

Min fjorda har blivit behandlad med laser i bog/hals vid 2 tillfällen.

Först för ca 10 år sedan & sedan nu i vintras.
3 behandlingar under ca 1½ veckas tid, har kostat ca 300.-/gång.

Hon har svarat kanonbra på det, var halt & stel vid båda tillfällena, men efter behandlingarna har hon blivit helt bra. :love:

Intressant tråd!

Vi hade ute en hästmassör för första gången till de två av våra hästar som tävlar flitigt. Hon använde även laser för att släppa på spänningar etc. Så jag är själv lite nyfiken på vad den gör för nytta. Laser verkar funka till mycket; läka sår, släppa spänningar, senskador etc... Är det någon som kan förklara vad som egentligen händer, hur (om det nu gör det) kan laser funka till så olika saker?

Hur som helst så tyckte i synnerhet den ena hästen om behandlingen, fast det var väl kanske mest massagen. Har inte haft några större problem med hästarna och de var i hyfsat resp. jättebra skick utan några jättelåsningar. Tyckte dock att den som var i "hyfsat skick" var ovanligt mjuk och fin att rida efter behandlingen, den andra märkte jag ingen skillnad på.

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
325
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 429
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar