laserbehandling kontra vanlig sprutning i led

Badankan

Trådstartare
Satt o funderade på om det skulle gå att använda laser på kusen eller om det behöver vara vanlig sprutning. Han har problem med sina knän och han är inte direkt världens lättaste att behandla.

Någon som provat laser o vet om det gör nån skillnad? Jag vet ju att det andra är effektivt men med livet som insats!(både mitt, vetten o kusen!:eek:)

Kan ju tillägga att det gäller en travare.

Tacksam för åsikter!:bump:

Sv: laserbehandling kontra vanlig sprutning i led

Fram eller bak? Cortison direkt i leden kan ställa till problem med brosket

Fram, men jag brukar inte ha cortison, tycker att det inte funkar på honom. Plus att det tar två-tre behandlingar innan det ev har hjälpt. Brukar anv DMSO o det blir bra på en behandling. Funderade på om det skulle funka med laser ist, borde ju va bättre för kusen!

Att hästar får problem med frambenen kan ofta ha sin grund i problem bak. När det är ont bak avlastar dom fram, ridhästar oftast diagonalt. Känn gärna igenom bakdelen och se om hästen visar reaktion. Vissa muskler bak har kopplingar till magen, så finns ömhet kan grundorsaken finnas i magfunktionen. Sitter det fram och hästen är stel i bogar och seg att få att göra sidorörelser kan det ha med njurar att göra. Palpera över njurarna och kolla reaktionen. Finns misstanke att organen inte jobbar som dom ska kan du höra av dig så kan jag kolla hästen om du vill. Klokt att inte spruta cortison tycker jag.:banana:

Jag har använt laser på min häst. Ärligt talat så räddade lasern livet på honom när veterinären ville döma ut honom.
Lasermannen kunde med sina grejer läsa av alla höjda temperaturer i kroppen på honom och konstatera vad felet var. Han var låghalt vilket veterinären inte kunde se :S Sula på och min jättesjuka häst blev frisk på två minuter.

Har fortsatt med lasern efter åt för att kolla av kroppen och visst är det skillnad på hästen sen jag började med laser. Jag är jättenöjd med laser men den gör ju inte mirakel.
Det var sulan som gjorde min häst ohalt. Men lasern hjälpte till att få bort alla muskelspänningar och inflammationer han hade i kroppen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 658
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så har vi åkt in och ut på klinik i 6 månader med återkommande hälta. Vi har bytt veterinär 3 gånger...
Svar
18
· Visningar
2 451
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 185
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag vet inte om jag bara är nojjig eller om en veterinär kan missa en kotledsinflamation, har du varit med om att det hänt? Fabian...
2
Svar
21
· Visningar
2 166
Senast: Zandrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?