bettysmatte
Trådstartare
Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men önskar utbilda sig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle inte tro det: att arbeta på förskola innebär bland annat att du ska kunna utmana och stötta barnen i deras språkutveckling så därför är kunskaper i Svenska språket så viktigt. Men det är en stor tillgång i förskola att vara flerspråkig så uppmana din kollega att utbilda sig i Svenska för att sedan kunna läsa vidareJa, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men önskar utbilda sig.
Skolspråket är dock engelska, men visst är det viktigt att ha bra kunskaper i svenska språket också. Det håller jag med om !Skulle inte tro det: att arbeta på förskola innebär bland annat att du ska kunna utmana och stötta barnen i deras språkutveckling så därför är kunskaper i Svenska språket så viktigt. Men det är en stor tillgång i förskola att vara flerspråkig så uppmana din kollega att utbilda sig i Svenska för att sedan kunna läsa vidare
Vad menar du med att skolspråket är engelska, jag förstår inte?Skolspråket är dock engelska, men visst är det viktigt att ha bra kunskaper i svenska språket också. Det håller jag med om !
Det är en engelskspråkig förskola.Vad menar du med att skolspråket är engelska, jag förstår inte?
Ok. Din kollega får nog fråga på förskolan vad personalen har för utbildning och vad de har för krav.Det är en engelskspråkig förskola.
Det är en engelskspråkig förskola.