Läsa till barnskötare på engelska?

bettysmatte

Trådstartare
Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men önskar utbilda sig.

Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men önskar utbilda sig.
Skulle inte tro det: att arbeta på förskola innebär bland annat att du ska kunna utmana och stötta barnen i deras språkutveckling så därför är kunskaper i Svenska språket så viktigt. Men det är en stor tillgång i förskola att vara flerspråkig så uppmana din kollega att utbilda sig i Svenska för att sedan kunna läsa vidare :)

Skulle inte tro det: att arbeta på förskola innebär bland annat att du ska kunna utmana och stötta barnen i deras språkutveckling så därför är kunskaper i Svenska språket så viktigt. Men det är en stor tillgång i förskola att vara flerspråkig så uppmana din kollega att utbilda sig i Svenska för att sedan kunna läsa vidare :)
Skolspråket är dock engelska, men visst är det viktigt att ha bra kunskaper i svenska språket också. Det håller jag med om :) !

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
631
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Hur översätter man ”Det är överspelat nu” på engelska? Google translate säger ”it’s overplayed now” vilket inte låter helt korrekt i...
Svar
7
· Visningar
588
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 228
Senast: soom
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 085
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar