Läsa till barnskötare på engelska?

bettysmatte

Trådstartare
Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men önskar utbilda sig.
 
Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men önskar utbilda sig.
Skulle inte tro det: att arbeta på förskola innebär bland annat att du ska kunna utmana och stötta barnen i deras språkutveckling så därför är kunskaper i Svenska språket så viktigt. Men det är en stor tillgång i förskola att vara flerspråkig så uppmana din kollega att utbilda sig i Svenska för att sedan kunna läsa vidare :)
 
Skulle inte tro det: att arbeta på förskola innebär bland annat att du ska kunna utmana och stötta barnen i deras språkutveckling så därför är kunskaper i Svenska språket så viktigt. Men det är en stor tillgång i förskola att vara flerspråkig så uppmana din kollega att utbilda sig i Svenska för att sedan kunna läsa vidare :)
Skolspråket är dock engelska, men visst är det viktigt att ha bra kunskaper i svenska språket också. Det håller jag med om :) !
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
538
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 833
Skola & Jobb Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta...
2
Svar
35
· Visningar
2 816
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp