Låsa eluttag utomhus?

Sv: Låsa eluttag utomhus?

Där jag bor, Tyskland finns det vanliga strömbrytare inomhus för eluttagen som är utomhus. Så när jag behöver eluttaget utomhus så måste jag slå på strömbrytaren inne först. Hoppas att min förklaring räcker?

Typ ett sånt här?

610872_RB_00_FB.EPS.jpg

Jo jag förstår.
Men det är inte möjligt på uthusen.
Där kommer man ju in.

Låsbar strömbrytare kanske vore något.

Senast ändrad:

Ja det är definitivt rätt.
Men då så måste jag ju byta uttag.
Vilket iofs är möjligt.

Finns det andra sätt?
Låda över uttagen kanske?

Det finns ju lösningar på campingar och motorvärmare med lådor över, sen fungerade jag också på den typen av bygel man låser över låset på tvättstugan i ett flerfamiljshus om det skulle kunna fungera.

Tack för hjälpen.
Jag kommer att lösa det med en låsbar brytare.
Typ en sådan här:
400470-jpg.jpg

man får byta ut befintliga uttag om man själv anser sig ha kunskapen.. således är det något du får göra själv.. men plocka ut säkringen/slå av säkringen.

man får byta ut befintliga uttag om man själv anser sig ha kunskapen.. således är det något du får göra själv..
Jo jag kan.
Men sambon har behörighet för det där så han får göra det.
Det är ju bäst så i alla fall.

men plocka ut säkringen/slå av säkringen.
Ja det är ju också ett alternativ.
Det är automatsäkringar dock så det är inte bara att skruva ur.

Jag tror ändå att låsbar brytare är ett bra alternativ, då kan jag slå av strömmen av säkerhetsskäl också.

du kan ju enkelt bara blippa ner automatsäkringen så blir det desamma som att bryta strömmen.. visst det är ingen lösning att göra 2 gånger om dagen kanske, men ska du slå av/på ett par gånger per år så.. har du uttaget enbart till bilen kan du ju sätta det på timer.

Problemet är att jag inte har proppskåpet låst.
Så den som vill "låna" ström slår ju bara på strömmen igen.
Jag måste i sådana fall ta bort säkringen.

Ja typ.
El till motorvärmare på bilen ingår inte i hyran för mina hyresgäster.
Och det verkar vara oerhört svårt att förstå det.
Även om det står tydligt och ordagrant i kontraktet.

Är det inte bättre att höja hyran något och låta el till motorvärmare ingå? Låter väldigt miljöovänligt att neka hyresgästerna använda motorvärmare till sin bil.

Ja typ.
El till motorvärmare på bilen ingår inte i hyran för mina hyresgäster.
Och det verkar vara oerhört svårt att förstå det.
Även om det står tydligt och ordagrant i kontraktet.

Vissa har verkligen svårt att fatta, lite lotto över att få vettiga hyresgäster.
Jag hoppas de har egen elmätare i lägenheten, risken är väl att de drar en förlängningssladd från lägenheten till motorvärmaren om du låser uttaget utomhus.

Är det inte bättre att höja hyran något och låta el till motorvärmare ingå? Låter väldigt miljöovänligt att neka hyresgästerna använda motorvärmare till sin bil.

Jag nekar inte.
Men jag vill ha extra betalt.

Det känns fel att ta extra hyra av alla när vissa faktiskt inte har motorvärmare på sina bilar.
Man skall bara behöva betala för vad man använder.
Tycker jag då.

Dessutom så skulle helt fri el till motorvärmare kunna dra iväg till strax under 1000:- lappen och det är mycket att lägga på extra på hyran.

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: movi
·
Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·
Samhälle Ja, varför har vi så svårt att faktiskt hantera att något inte är enbart bra, eller enbart dåligt? På vissa punkter har jag absolut...
Svar
9
· Visningar
887
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka