Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi hoppar det här! Om en människa missköter ett stall så pass mycket att han blir uppsagd, och sen inte berättar för hans hyresgäster om uppsägningen förens ca 1månad senare, Då tycker inte jag att uppsägningen ska räknas från det datumet som han säger upp oss utan från det datumet som Han blir uppsagd från arrendet. Jag tycker inte heller att han kan hålla på uppsägningen bara för att det gynnar honom! Hade vi fått reda på att han blivit uppsagd när han väl vart det, så hade samtliga valt att säga upp sig innan månadsskiftet & på såvis sluppit betala en månad extra.
Det är knappast vårat fel att han har 3månaders uppsägning & vi 2.
Det var bara en simpel fråga om man får göra så här!
Om denne inte tjänar så mycket på det lär det ju inte bli så värst mycket billigare att stå kvar heller?& vi är bara 3 inackorderingar kvar och träningshästarna har åkt.
Så varför han gör så här är bara rent jävelskap. För spec många kronor tjänar hen Inte, då större delen går till ägarna och foderleverantör spån osv...
Om denne inte tjänar så mycket på det lär det ju inte bli så värst mycket billigare att stå kvar heller?
Ni har ju även kunnat säga upp ERA platser när denne fick uppsägningen, och då sluppit den sista månaden.
Självklart har hen rätt att dröja med sin uppsägning!
Jag förstår inte heller vad du bråkar om. "Besviken" hör ju liksom inte till affärsmässigheten. Det hade varit bättre för DIG om det varit annorlunda. Ja visst. Du anser att den avgående hyresvärden "borde göra" på ett visst sätt och att han också tjänar på det.
Det håller sällan att börja spekulera i att folk gör på ett visst sätt, i det här fallet är det ju dessutom rätt lättbegripligt. Du vill komma billigast möjligt undan, det är inte svårt att förstå. Men du har ju hela tiden haft ett avtal som berättat hur mycket det kommer att kosta dig från en uppsägning till en avflyttning/kontraktsändring.
Förhandla bättre nästa gång, tänk dig i in i olika scenarion. Och sluta haka upp dig på andras affärer, du kan bara ansvara och ta del av dina egna. Något annat kan du inte lägga dig i utan att bli rätt outhärdlig.
Om denne inte tjänar så mycket på det lär det ju inte bli så värst mycket billigare att stå kvar heller?
Ni har ju även kunnat säga upp ERA platser när denne fick uppsägningen, och då sluppit den sista månaden.
Självklart har hen rätt att dröja med sin uppsägning!
Men om det är inbakat i stallhyran, är det ju bara en service som erbjuds i paketet. Det tror jag kan vara svårt att komma åt, det är en försämring av avtalet om det inte ingår längre, men eftersom kontraktet ändå är uppsagt så tror jag det är svårt att säga något om det.
Det är väl dessutom bara december det gäller? Vilket alltså innebär - om jag förstår dig rätt - att ni får betala stallhyra OCH ridhuskort?
Fast det blir väl knappast BILLIGARE att kallhyra? Det blir mindre pengar, och mer jobb. Men BILLIGARE är jag tveksam till. Det är däremot en helt annan deal än det ni har nu.
Men om det är inbakat i stallhyran, är det ju bara en service som erbjuds i paketet. Det tror jag kan vara svårt att komma åt, det är en försämring av avtalet om det inte ingår längre, men eftersom kontraktet ändå är uppsagt så tror jag det är svårt att säga något om det.
Det är väl dessutom bara december det gäller? Vilket alltså innebär - om jag förstår dig rätt - att ni får betala stallhyra OCH ridhuskort?
Fast det blir väl knappast BILLIGARE att kallhyra? Det blir mindre pengar, och mer jobb. Men BILLIGARE är jag tveksam till. Det är däremot en helt annan deal än det ni har nu.