Larver (?) i kattmaten

grusholmen

Trådstartare
Jag ger min katter, 14 år, mjukmat på sidan av torrfodret, de får Purina Gourmet kyckling eller fisk.
I en del burkar bildas det vita maskar/larver (ser det ut som) nästan så fort jag har öppnat burken, oavsett årstid.
Katterna äter oftast med god aptit ändå och det verkar inte påverka deras allmäntillstånd eller ger dem mask men... vad är det?

Om det inte rör sig kanske det är blodådror eller senor?
Brukar finnas i katt och hundmat.
Fast.. Om det inte syns i burken 🤔
Hur lång tid tar det från upphällning till dom syns?

Det kan vara olika, ibland blir det inget och ibland syns det direkt när burken öppnas.
20180918_172601.webp

Liknande trådar

Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 187
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Min rottis är nu 14 månader, hon har ätit ProPlan puppy robust fram till förra månaden då jag började ge ProPlan adult robust. Jag har...
Svar
8
· Visningar
4 037
Senast: ch791022
·
Övr. Katt Nu har hon bott här i en månad och visar inga tecken på att bättra sitt beteende, så nu ber jag er om råd. Jag har en 16-17 veckor...
Svar
17
· Visningar
6 990
Senast: Zarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama