Lära sig western utan egen häst

Mirre

Trådstartare
Går det ens?
Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut tränare, men då måste man ha egen häst.

Kanske bli medryttare hos någon och därgenom få rida lektioner?

Jag lärde mig lite genom att bli just medryttare hos en tjej med flera hästar. Hon lärde mig endel.

Privatlektioner hade jag inte tänkt på, det är värt att kolla upp.
När jag började rida western hade vi en kort kurs på gymnasiet och jag fick sedan fortsätta rida privat för vår kurstränare - både på hennes fantastiskt fina hästar och så småningom på mina egna som skolades om! Helt klart värt att höra sig för.

När jag började rida western hade vi en kort kurs på gymnasiet och jag fick sedan fortsätta rida privat för vår kurstränare - både på hennes fantastiskt fina hästar och så småningom på mina egna som skolades om! Helt klart värt att höra sig för.
Vad roligt att få rida western i skolan. Jag gick hästhållning men det var ju bara hopp och dressyr som gällde där.
Ja jag ska luska lite.
Det vore ju verkligen fantastiskt roligt.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
303
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 680
Senast: Häst_
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka