lära sig massera...vilken kurs är bäst?

B

blondie1989

Jag tänkte jag skulle lära mig massera i syfte att kunna massera min egen häst, dvs för "husbehov". Jag har kikat runt lite och hittat två olika kurser, och skulle vilja veta vilken ni rekommederar. Höra åsikter från er som gått någon av dessa kurser.

Ena kursen är Axelssons introduktionskurs. Den andra kursen är Friskvård för häst, stall oberon.

Åsikter om dessa två kurser, och vilken tror ni på för min del?

Jag är i sluttampen på min utbildning för Stalla Oberon. Jag gillar denna kurs starkt med den går ju inte ner riktigt på djupet men den ger en bra översikt. Vill man sedan gå djupare så kan man ju alltid gå någon mer kurs eller läsa litteratur. Har man väl fått kläm på massagen så kan man sedan läsa sig till det mesta.

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 632
Senast: Karamello30
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 917
Senast: liiinnea
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 752
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama