mian1
Trådstartare
På 1-årsdagen fick Lillan den fantastiska boken om Max kaka. Den läser vi ungefär hundra gånger om dagen. Hittills i ett halvår. För den som inte läst Max kaka så handlar boken om en bebis som tycker om kakor och när han sitter och äter på sin kaka kommer hans tax förbi och knycker kakan. Bebin blir arg och drar hunden i örat, hunden blir arg och morrar, bebin blir rädd och gråter, mamma kommer och fyar hunden och sedan slutar boken lyckligt med att bebin får en ny kaka och hunden får ett ben. Fast i vår verson heter bebin inte Max utan Lillan är bebin och taxen heter Ester. Allteftersom har Lillan lärt sig på vilken sida kakan är god och man ska säga "mmmmm" och att man ska hytta med fingern när man fyar hunden.
Nytt sedan en vecka tillbaka är så fort hon får ett kex eller en kaka så skriker hon bara hunden tittar på henne. Ändå har stackars Ester aldrig knyckt något av sin lillmatte. Men Lillan skriker, viftar med sitt lilla finger och springer och gömmer sig bakom mig.
Sen är hon ju i härmaåldern och ska göra samma som vi gör. Lite oroväckande när hon leker med sina hästar i FischerPrice-stallet. De bara äter hela tiden eller så sover de i hästskötarens säng. Det finns en liten vagn som man kan spänna för hästarna, men den åker hästarna i istället. Gunghästen (hon har en med barocksadel, men utan ben) ska bara ligga i hundkorgen och blir matad med Lillans vattenflaska. Jag undrar jag var hon lärt sig en sådan hästhållning
Nytt sedan en vecka tillbaka är så fort hon får ett kex eller en kaka så skriker hon bara hunden tittar på henne. Ändå har stackars Ester aldrig knyckt något av sin lillmatte. Men Lillan skriker, viftar med sitt lilla finger och springer och gömmer sig bakom mig.
Sen är hon ju i härmaåldern och ska göra samma som vi gör. Lite oroväckande när hon leker med sina hästar i FischerPrice-stallet. De bara äter hela tiden eller så sover de i hästskötarens säng. Det finns en liten vagn som man kan spänna för hästarna, men den åker hästarna i istället. Gunghästen (hon har en med barocksadel, men utan ben) ska bara ligga i hundkorgen och blir matad med Lillans vattenflaska. Jag undrar jag var hon lärt sig en sådan hästhållning