Lära katter sitta.

attempt

Trådstartare
Är det någon här inne som lärt sin katt att sitta? Jag känner en som gjorde det en gång, hon lärde dem även vacker tass, rulla runt och varsågod. :rofl:

Vad har ni lärt era katter?

Gärna bilder på era älsklingar :)

Sv: Lära katter sitta.

Min kan ligga på kommando, fast man måste visa med handen och peka på golvet. men ändå :)

Vad brukar du kasta när de apporterar?

Min lilla Ebba kunde ligga och "sitta vackert" på kommando. Fast ibland när hon skulle ligga var hon så sugen på det man hade i handen att hon knappt nuddade golvet innan hon flög upp igen (fast då gjorde vi om det och då låg hon kvar till jag berömde) :D

Ligger och väntar på att matte ska ge godiset:

ebb3.jpg

Sitter vackert:

ebb2.jpg

Mums, godis!

ebb1.jpg

Min ena kan sitt och tass, den andra kan sitt ibland. Den tredje vägrar utföra konster :D

Kastar allt möjligt, bollar, papperslappar, snören, allt som kan passa :p

Vår kattpojke har lärt sig själv att ligga "näpet" för då får han godis, han ligger på rygg som gadriels katt på bilden. :love:

Siri är väldigt väldrillad på "vacker tass" och "slicka på tassen", men det måste vara godis och klicker med, hon kan det inte på kommando.

I förrgår var hon så himla rar. Husse har börjat skämma bort henne med köttbitar och så här han lagar mat (det har jag aldrig gjort), så hon kommer ofta till honom för att få en godbit. I förrgår satt han vid soffan och åt kvällsmat, helt köttfri kvällsmat ska tilläggas. Siri kom och satte upp framtassarna på hans ben och sträckte sig så långt hon kunde för att se och lukta på maten. Det fanns ju ändå inget på tallriken som hon tyckte om, så hon fick aldrig smaka nåt. Då tog hon försiktigt upp tassen, som hon vet att hon ska göra för att få godis!!! :love: :love: :love: Så himla söt och duktig!! :love:

Min katt kan :
Sitt
ligg
tass
give me five
high five
puss (pussar mig på munnen)
Peka på näsan (min näsa, med tassen)
Peka på ögat (mitt öga med tassen)
Vinka
Hälsa som fin dam (hon lägger tassen i min hand, och sen pussar vi varandra på kinden, tre gånger, höger, vänster, höger.
Flirta (blinkar långsamt)
Apport
volt (hoppar o gör volt i luften efter en godis)

Har säkert glömt en massa.

Har lärt henne med hjälp av räkor och kokt torsk. Så fort hon visat tecken på att försöka så har hon fått belöning.

Alla katter min pappa haft har han lärt hoppa på kommando. Han sitter bakom katten och klappar den och sen sätter han upp händerna i en ring framför katten varpå den tar ett skutt. De kan verkligen hoppa JÄTTEhögt!:eek:

Min egen kisse kan bara ett trick: "ta-ner-med-tass". När jag ska ställa ner hans matskål säger jag "ta ner med tass" och han sätter tassen på skålen och drar ner den. Min sambo hävdar dock att det inte är ett riktigt trick :mad: ... eftersom Morre gör sådär med tassen även utan kommando :angel:

//aemaria

Vad är det för ras på din katt? Har hört att vissa raser har lättare att lära sig trick.

Min katta ställer sig på bakbenen på kommando (men bara när det är dags för mat)

MaLu skrev:
Vad är det för ras på din katt? Har hört att vissa raser har lättare att lära sig trick.

Min katta ställer sig på bakbenen på kommando (men bara när det är dags för mat)
Helt vanlig huskatt :D Det är nog mitt intresse som gör att hon lärt sig mycket. Älskade att dressera vår hund när jag var liiiiten. :D

Prosit - Häftigt, din katt skulle jag vilja se! Du skulle kunna köra en minicirkus med katten. :D Hur lärde du katten volta på kommando? Jag har bara lärt min fröken inkallning och "sitt" än så länge. Funderar på om nästa grej ska bli att följa en pekpinne för då borde det bli lättare att lära henne andra grejer efter det, som hoppa mellan pallar, hoppa genom ring osv.

SusanneO skrev:
Prosit - Häftigt, din katt skulle jag vilja se! Du skulle kunna köra en minicirkus med katten. :D Hur lärde du katten volta på kommando? Jag har bara lärt min fröken inkallning och "sitt" än så länge. Funderar på om nästa grej ska bli att följa en pekpinne för då borde det bli lättare att lära henne andra grejer efter det, som hoppa mellan pallar, hoppa genom ring osv.

Jag får låna hem morsans digitalkamera någon gång och filma henne. Min har inget ljud så då försvinner ju lite grejen med det hela.
Volta lärde hon sig själv, hon gjorde det en dag när jag kastade godis för högt över henne. Normalt tar hon lyra, men den här gången nådde hon inte, utan fortsatte runt:o Sen började vi träna på det, och nu när jag säger "volta" så sätter hon sig i position, och när jag kastar så voltar hon.:D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
601
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 156
Senast: Googlarn
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
490
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama