Lära hästen galoppbyte

Sv: Lära hästen galoppbyte

Nä, bara undrade. Tänkte på de du skrev -Jag vet!?!?

Det är typiskt vattumän att svar just så. De använder den frasen ofta, inte för att du har gjort det men det bara kom i tanke.

jasså. Känner ingen vattuman, så jag har ingen aning. Kände bara att ditt inlägg kanske inte var riktat till mig. Förstod inte varför du skrev det till mig, men det kanske var ett misstörstånd. Nu ska vi inte bli som dressyrforumet o bårka om allt ;)

jag vill ha hästen tränad i skänkelvikning i galoppen. Jag rider skänkelvikningen i höger galopp åt höger, och byter till den andra galoppskänkeln och släpper ut hästen åt vänster. Dels verkar sidvrtsträningen stärkande, dels blir hästen rak i kroppen och har baken under sig inför bytet.
När det sedan är dags att börja träna byte mellan volterna, så flyttar jag hästen ett par steg i sidled inåt volten, för att därifrån byta galopp och ut i nästa volt. När hästen är stark och vet hur den ska byta, behövs inte sidvärtsförflyttningen.

sasucatu skrev:
jasså. Känner ingen vattuman, så jag har ingen aning. Kände bara att ditt inlägg kanske inte var riktat till mig. Förstod inte varför du skrev det till mig, men det kanske var ett misstörstånd. Nu ska vi inte bli som dressyrforumet o bårka om allt ;)

Japp, tror de blev lite missförstått, jag skrev bara allmänt. Men var bara tvungen att veta om du var vattuman..:D
Hade fel -attans- :crazy:

Liknande trådar

Western Förra sommaren började jag rida privatlektioner i westernridning efter flera års uppehåll från ridningen och har tidigare ridit...
Svar
4
· Visningar
4 327
Senast: Cam
·
Hästmänniskan Vi har en 6-årig travare som sällskapshäst till halvblodet. Vi har haft honom sedan i somras. En snäll häst kort och gott. Han fungerar...
2
Svar
32
· Visningar
3 163
Western Efter 20 år inom klassisk ridning har jag börjat fundera på att byta till western. En av anledningarna är en gammal nackskada som aldrig...
Svar
8
· Visningar
2 893
Senast: Em-Jay
·
Ridning Ja, som rubriken säger - hjälp mig att kunna rida lätt igen! :) Känner mig så fruktansvärt svag och stel i höfterna, orkar inte...
Svar
7
· Visningar
2 010
Senast: avur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka