Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Som rubriken frågar, hur ska man på bästa sätt gå till väga när man ska lära sin häst att gå i skrittmaskin? Ska nämligen börja med det med båda mina 2 storhästar, den ena är 4 år och den andra 8 år, och ingen har vatt i en skrittmaskin förut.
Sv: Lära hästen gå i skrittmaskin - hur gå till väga?
stoppa in de och sätta igång maskinen.
de brukar fatta rätt snabbt när gallret kommer mot de.
Är du orolig så ha en rutinerad med i maskinen som de kan följa.
annars kan man leda de den första biten så förstår vart de ska ta vägen.
jag börjar med att leda runt hästen i skrittmaskinen tills den verkar lugn med det, sen står jag utanför så att man ser att det fungerar bra man brukar behöva hjälpa till med smackningar! tycker detta fungerar bra. lycka till!
Många bara stoppar in hästen i maskinen och sätter på den.... så kunde jag inte göra med min 4 åring.
Jag fick börja med att gå runt och leda henne inne i maskinen och putta skrittmaskinen framåt, sen vände jag håll och gjorde samma sak där, lätt henne nosa och kolla runt, sen släppte jag henne, men fortsatte att putta för hand. När hon verkade acceptera det satte jag maskinen på väldigt låg fart, då gick allt bra, när jag väl ökade farten så accepterade hno att följa med runt och även att vända när maskinen bytte håll. Men Så började hon att stanna och kolla på andra saker och fick då väggen i baken och vart väldigt rädd, jag fick då börja om med allt.. lugnt och sannsat, hon försökte nämligen hoppa ut, testade lite varje dag och det vart bättre.... senare fik hon gå med äldre vana hästar i skrittmaskinen då gick det också väldigt bra.
Så nu är det inga problem. men alla hästar är olika, min är väldigt okomplicerad och orädd i vanliga fall, men just skrittmaskin tyckte hon var en lustig sak.
Tack allihopa! Har inte haft nån direkt i närheten att diskutera skrittmaskin o möjliga händelser, så intressant att höra era erfarenheter. Så man är förbered på vad som kan hända
Hej! Vi sätter in en lugn häst framför. Sen går ägaren med några varv med grimskaft på, sen går ägaren med fast utan grimskaft några varv och sen går ägaren ut och det har inte varit problem med någon häst när man gör så.
(även de där ägaren säger "min häst kan ALDRIG gå i skrittmaskin")
Hästhantering
Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
Hästhantering
Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Hästhantering
Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
Ekonomi & Juridik Så tråkigt med olyckan. Tyvärr skulle jag säga att det blir svårt att reklamera köpet pga denna händelsen.
Jag förstår att du är livrädd...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.