Laptop och Roven xx

Sv: Laptop och Roven xx

Jag kan egentligen inte tillföra tråden någont utan lämnar ett spår här för jag också är intresserad av roven.

Laptop lämnar överlag kanon temperament. Alla avkommor jag sett har varit snygga i typen och som sagt trevliga, blir ofta multitalanger.
Jag har köpt mitt frysta på honom från Celle, vilket har varit kanon kvalité hur det är med Flyinges vet jag inte för de tappade själva.
Sen blir de ju ofta med mycket bling bling på!

Jag gillar Roven, trevligt med en xx med så mycket meriter, dessutom kommer han från bra linjer. Jag har inte träffat några avkommor till honom med han själv på en hingstvisning, mycket trevlig och cool herre. Såg mycket trevlig ut under ryttare vill jag minnas, men jag hade inte använt honom på ett sto som inte själv har bra front och stark överlinje.
Jag vet inte om han finns på TAI? Han hade ju urdålig % på TAI när han stod här så jag har för mig att de bara skickar inom Holland på honom om ens det men jag vet inte, kan ju ha bättrat på sig ;)
Kan ju finnas FAI också så klart.

Hur som haver så står bägge hingstarna på min favoritlista iaf.

Jag träffar en laptop avkomma . Hans psyke är underbart fast han kan ha en massa bus för sig .

Sen träffar jag med en Roven xx avkomma , men hon är inte att lite på helt .

Jag har en Roven avkomma som får erkännas är betydligt trevligare att ha med att göra än vad hans mamma var i samma ålder. Det är en vacker lätt, kvick, känslig och inteligent häst. Men man kanske ändå inte ska lägga Roven på ston som själv är "hastiga" i alla fall inte om man inte har en mycket välbalanserad ryttare till den när den ska ridas.

Har bara erfarenhet av en laptop-avkomma, men han är outstanding! Riktigt snygg och mulittalang. Tävlas i ***fälttävlan av Anna Nilsson. Luron heter han. Han är rätt hög i temperamentet, men rör sig förjävla bra och hoppar som en kanonkula. Snäll å ha att göra med i allmänhet, men kräver sin ryttare som sagt.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
690
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka