Läppbalsam med spf

Dimmoln

Trådstartare
Vad använder ni för läppbalsam/cerat/lip tint etc. med solskydd?

Nu när solen börjat kika fram är jag på jakt efter en läpprodukt med spf, minst spf 25 men gärna högre.
Letar efter en produkt som ger fukt och mjukgör under lång tid, gärna "halkig" men absolut inte klibbig eller klumpig.

Några tips? :)

Jag använder Carmex och tycker att det är det klart bästa läppbalsamet som finns, men de har bara 15 SPF så vitt jag kunde se tyvärr.

Och jag såg spf 25 innan jag skrev men använder också carmex, stiftet. Spf 15 har dock räckt även i strålande vårsol i snöigt alperna för att hålla läpparna hela och smidiga.

Efter att jag blev introducerad till carmex tycker jag allt annat är blä.

Jag har nivea sun protect, spf 30. Köpte det i somras när jag skulle till USA. Jag brände mig inte på läpparna (men på andra ställen där jag använt solskydd med spf 30...) men tyckte det smakade lite illa så har inte använt det sen dess.

Och jag läste för fort. Ber om ursäkt. Carmex har endast spf 15 på sina. Såg att du önskade minst spf 25. Så då har jag tyvärr inga tips. :(
Jag använder Carmex och tycker att det är det klart bästa läppbalsamet som finns, men de har bara 15 SPF så vitt jag kunde se tyvärr.
Och jag såg spf 25 innan jag skrev men använder också carmex, stiftet. Spf 15 har dock räckt även i strålande vårsol i snöigt alperna för att hålla läpparna hela och smidiga.

Efter att jag blev introducerad till carmex tycker jag allt annat är blä.

Vad synd att Carmex inte har liiite mer spf! Det är så trist att ha solkänslig hy och tvingas använda dem klumpiga, oljiga solstiften :down: Men det är ju klart bättre att använda spf 15 än inget alls, för att de läppbalsam man har smakar urk :laugh::up:

Elizabeth Arden 😍 Min favorit har spf 15 men tror att det även finns 50.

Tack för tipset! Den här såg ju väldigt lovande ut :love:

P-12896.webp

Jag gillar naked lips lypsyler och dom har en med solskydd. Har inte testat just den men den borde vara lika bra som deras övriga

Liknande trådar

Avel Lite spin-off på den mest kompletta hingsten-tråden som jag smygläst ett tag, men att blanda hopp- och dressyrblod känns närmast tabu...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 073
Senast: Karoliten
·
Hoppning Poletten har trillat ner hos herrn, hoppning är ungefär det roligaste som finns. So far so good, han har börjat ta tag i hindren själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat