Lappar på kläder

MissFideli

Trådstartare
Jag har jätteproblem med lapparna som sitter i kläder, de fastsydda alltså. Numera är dom ju fastlockade, inte lika lätt att bara sprätta bort då. Hur gör ni som också är känsliga för sådana?

Sv: Lappar på kläder

Om du menar de större lapparna med tvättråd och sånt så brukar jag bara riva av dem, det är lättare än vad man kan tro. Den lilla bit som blir kvar är inte lika vass i kanterna och stör i alla fall inte mig!

Du behöver en skalpell, en näbbtång till elektronik och en förstoringslampa. Klipp eller skär av lappen så nära sömmen det går, använd näbbtång och skalpell till att dela och dra bort varje fiberstrå eller bit och du behöver bra ljus och förstoring så en förstoringslampa är nästan nödvändig. Allt du behöver finns på Biltema.

McG - med samma bekymmer. :)

Får bli Clas Ohlsson eller Jula, har inget Biltema i krokarna tyvärr :p Så har jag gjort hittills (dock med nagelsax och pincett) men tänkte om det fanns lättare sätt.

jag har inte hittat nåt lättare-enklare sätt och acetat är förj*vla irriterande vidrigt, liksom hö-halm-spån innanför underkläderna, dom sakerna spelar i samma division vidrigheter. :eek:

Jag får ju blödande skavsår på en kvart av såna lappar så jag tar alltid bort dem. Använder en liten nagelsax och pincett, som du. Klipper bort så mycket som det går, o sen drar jag tråd för tråd av det som är kvar. Har inte kommit på nåt lättare sätt tyvärr. Har provat att lägga på lite genomskinligt nagellack på kanten på det som blivit kvar efter jag klippt när jag haft bråttom, o det duger väl i krig... den rivs inte lika mycket i alla fall... men sen åker resten av lappen bort så fort jag får tid.

Jag har jätteproblem med sådana lappar. Det kliar tom om en lapp sitter kvar i sidan på en tröja som jag har både underställ och t-shirt under. Min metod är att vika isär sömmen och ta en nagelsax/brodersax och klippa av lappen precis intill sömmen. Ibland sticker det ut något hörn när själva lappen är borta som även det måste klippas lös. Hittills har jag inte klippt sönder någon söm men jag är alltid orolig för att så ska ske.

Kl

När jag är hemma eller i stallet har jag kläderna aviga. Alltså de som är närmast kroppen :D

Lapparna klipper jag bara bort så nära sömmen jag kan.

Men - jag stör mig något så vansinnigt på tamparna som hänger i axelsömmen! Nog för att de är bra när man ska hänga upp plagg som är lite vida i urringningen, men mina poppar gärna ut och det är inte så himla snyggt. Gjorde en TV-inspelning i veckan och jag vet inte hur många gånger smink/kostym-tjejerna var tvungna att peta in dem igen. Hu!

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 485
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: cili
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 482
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 304
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka