Långt grimskaft?

Fibusen

Trådstartare
Vart får ni tag på dom?! Vill ha ca 5-6 meter,helst med hake,eller att det sitter fastknutet på en repgrimma (min nuvarande repgrimma är jag ändå inte nöjd med)... Hittade ett som var 3,7 meter,men det känns lite kort...

Vill ha ett med lite tyngd i,och i fall det sitter fastknutet i en repgrimma,så vill jag ej att repgrimman ska vara för tjock..

Har ni bilder på era,visa dom gärna!

Sv: Långt grimskaft?

ta en titt på bauhaus dom säljer båt rep mkt billigare att köpa därifrån!

Jobbar ju som båtbyggar så jag tar begagnade rep gratis och kapar av till önskad längd!:)
är du händig kan du ju även knyta dig en egen repgrimma!

Har du kikat på Bonanza? Själv har jag bara ett arbetsrep som är ca 4 meter, men har funderat på att beställa något av de som finns där för att ha ett litet längre. Blir så dålig tyngd i en vanlig lina...

nej,den sidan har jag missat! Tack för tippset! Hittade ett grimskafft där,men vart lite fundersam på om man ska ha 4 m,eller 7 m... Känns som om 7 meter blir "för mycket",och fyra kanske lite för kort... Hmm..

Ska använda det för att få han att gå runt mig,typ som longering,men ska träna röstkomandon,och arbeta med huvudet genom att gå över bommar,frammåt,back och vänd,trots att jag står ett par meter i från.. Altså inte longering-longering,förklarar uruselt,men du kanske fattar vad jag menar! :p Som ett arbetsrep,som vi kan träna från marken med! Och jag vill ha tyngd i det,för som sagt,med en vanlig longerlina så är det svårt,det är så himla "fladdrig"!

Men känns det för kort med 4 meter då?

Nån som har repgrimman+grimskaftet som sitter i hop? Hur långt är
grimskaftet där?

Senast ändrad:

Enklaste sättet att få det precis som man vill är ju att fara till ett repslageri och shoppa loss, oftast har de ganska bra med olika tjocklekar, kvaliteter och färger på repen, så att man får välja och vraka :) Oftast har de även tunnare rep om man vill knyta sin egen repgrimma, då får man den också som man vill!
Dessutom brukar det bli billigare än att köpa "färdigt" ;)

Enklaste sättet att få det precis som man vill är ju att fara till ett repslageri och shoppa loss, oftast har de ganska bra med olika tjocklekar, kvaliteter och färger på repen, så att man får välja och vraka :) Oftast har de även tunnare rep om man vill knyta sin egen repgrimma, då får man den också som man vill!
Dessutom brukar det bli billigare än att köpa "färdigt" ;)
Var finns det nåt repslageri som man kan åka till o " shoppa loss" ?

Kolla rep och linor i telefonkatalogen, här på gotland har vi en som gör rep, men det är nog lite långt för dig hit!!!:smirk:

repslageri vet jag inget, men är det inte allt för långt till kusten så har välsorterade segel butiker oftast ett stort utbud!;)

Jag tycker 4 meter duger till det du ska ha det till. Mitt 4-meters funkar bra när jag tränar unghästen från marken och har med honom som handhäst, däremot vill jag ha ett längre för arbete på lina, lastträning m.m.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 615
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
680
Senast: Hermelin
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
296
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter