Långsam ftp?

C

cissiny

Sitter just nu och laddar upp bilder till mitt lab med ftp - och det går seegt... Varje gång jag ska ladda upp dit så går det i 10-15 kbyte/s - utan att de andra datorerna används. Vi har bredband (kanske inte det snabbaste direkt, men hyfsat om man får tro såna där tester som finns på nätet) och jag använder Total Commander.

Så här segt ska det väl inte gå, bilderna är ju på ca 5 MB och det tar ju hundra år... Jag funderar på om problemet ligger hos oss (kanske borde skaffa snabbare bredband) eller hos labbets server, eller kanske beror det på nåt helt annat?

Vad tror ni? :D

Tack på förhand! :D

Mvh Cissi
 
Kan ju nämna några tester jag gjort nu (medan jag använder ftp - det borde ju dra ner hastigheten):

Enligt http://www.pcpitstop.com/internet/Bandwidth.asp hade jag en uppkopplingshastighet på 204 kb/s första gången jag testade och på 102 kb/s andra gången. Testade därför en tredje gång och fick 178 kb/s. Kunde inte låta bli att testa en fjärde gång och fick 253 kb/s...

www.toast.net gav 187 kb/s

Nu hinner jag inte kolla mer - men det verkar VÄL långsamt... :crazy: :confused:

Mvh Cissi
 
olika servrar släpper ut det med olika hastigheter det kan vara så att just den servern släpper ut det jätte sakta och då kvittar det hur snabbt internet man har MVH Linda
 

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter precis och laddar upp en stor fil inkl sida med länk på. Har ju gjort det här massor av gånger utan problem. Nu är det nåt som...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: cissiny
·
C
IT & mobiler Sitter och försöker ladda upp det senaste fotoalbumet på vår hemsida (se profilen), Helsingborg 6-7/11. Mappen heter Helsingborg1106-07...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: MaLu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp