Långhelg igen

Jag får visst en långhelg igen. Jag fick gå hem idag från jobbet direkt på morgonen för att jag är förkyld. Egentligen borde jag varit hemma redan tidigare. Hade ju ont i halsen i måndags och delvis i tisdags. Sen slog det över i rinnande ögon och en enorm produktion av snor. Andningsapparaten är inte påverkad och jag har ingen feber. Jag hade orkat jobba, men för att inte smitta kollegorna så blev det hemgång.

Tycker det är svårt att veta var gränsen går för att vara sjukskriven. Ofta när jag får ont i halsen så går ju det över inom någon timme och så blir det inget mer. Så då är man inte sjuk. Men hur ska man veta det i förväg? Och när ska man säga stopp, jag är sjuk? Har ju liksom i princip aldrig feber, så jag kan inte använda det som markör heller.

Nå väl, jag får passa på att elda i spisen och få upp värmen i huset. Huset hinner ju inte bli varmt när jag bara eldar på kvällen. I morse hade jag 15 grader och när jag kom hem från jobbet hade jag 14,6 grader.

Så gör väl de flesta nu, tänkte bara eftersom att det verkade svårt att definiera vad som var vad, och vart gränsen skulle gå - och om det kanske var pollen etc. Då vore det ytterligare en sak man kan göra. :)
Ja precis, men; om det visar positivt så vet man att man borde stanna hemma, om det är negativt så stannar man hemma eftersom att man har symtom och inte kan garantera att man inte har covid. Så att ta ett test spelar inte så stor roll i om man bör vara hemma eller inte.

Ja precis, men; om det visar positivt så vet man att man borde stanna hemma, om det är negativt så stannar man hemma eftersom att man har symtom och inte kan garantera att man inte har covid. Så att ta ett test spelar inte så stor roll i om man bör vara hemma eller inte.
Precis så jag tänker också!

Är ju ingen allergi jag har. Trodde jag inte heller. Igår kväll försvann nästäppan, men nu är den tillbaka. Och så är jag slemmig i halsen.

Fan, jag vill ha glass. Och bli frisk förstås.

Är ju ingen allergi jag har. Trodde jag inte heller. Igår kväll försvann nästäppan, men nu är den tillbaka. Och så är jag slemmig i halsen.

Fan, jag vill ha glass. Och bli frisk förstås.

Hoppas du snart mår bättre! Dock ang allergi så om jag hunnit bli dålig av allergin tar det 4-5 dagar med allergi medicin innan jag märker skillnad. En tablett gör då ingen skillnad alls.

Du får jaga hemglassbilen :D
Åh, det vet jag inte ens när jag såg en sådan sist.

Hoppas du snart mår bättre! Dock ang allergi så om jag hunnit bli dålig av allergin tar det 4-5 dagar med allergi medicin innan jag märker skillnad. En tablett gör då ingen skillnad alls.
Ok. Då hinner man ju bli frisk. Men å andra sidan, om man slutar ta allergimedicin så borde man ju bli sjuk igen om man är allergisk.

Åh, det vet jag inte ens när jag såg en sådan sist.

Ok. Då hinner man ju bli frisk. Men å andra sidan, om man slutar ta allergimedicin så borde man ju bli sjuk igen om man är allergisk.
jag är förkyld mellan mars och oktober varje år. Alltid. Varje dag. Det kan va svårt att känna skillnad på allergi o förkylning och jag har säkert missat då o då men jag kan inte vara sjukskriven så länge :D

Jag känner mig i princip symtomfri nu. Kan knappt snyta ur något snor alls. Törs jag åka och köpa glass?

Igår kände jag mig så symptomfri men idag producerar jag snor igen. Åka, eller inte åka, till jobbet i morgon? Känner mig inte sjuk.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 543
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
26 877
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag tänker skriva och berätta här bara för att jag undrar vad som drabbat mig. Troligen ett virus, det är det ju nästan alltid, men...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama