Långhelg igen

Jag får visst en långhelg igen. Jag fick gå hem idag från jobbet direkt på morgonen för att jag är förkyld. Egentligen borde jag varit hemma redan tidigare. Hade ju ont i halsen i måndags och delvis i tisdags. Sen slog det över i rinnande ögon och en enorm produktion av snor. Andningsapparaten är inte påverkad och jag har ingen feber. Jag hade orkat jobba, men för att inte smitta kollegorna så blev det hemgång.

Tycker det är svårt att veta var gränsen går för att vara sjukskriven. Ofta när jag får ont i halsen så går ju det över inom någon timme och så blir det inget mer. Så då är man inte sjuk. Men hur ska man veta det i förväg? Och när ska man säga stopp, jag är sjuk? Har ju liksom i princip aldrig feber, så jag kan inte använda det som markör heller.

Nå väl, jag får passa på att elda i spisen och få upp värmen i huset. Huset hinner ju inte bli varmt när jag bara eldar på kvällen. I morse hade jag 15 grader och när jag kom hem från jobbet hade jag 14,6 grader.

Hade du ont i halsen i måndags borde du nog varit hemma då. Det är fortfarande stor smittspridning av covid.

Jag har varit hemma hela veckan, om jag känner mig frisk hela dagen idag borde jag kunna jobba imorgon (men blir mest troligt hemma för säkerhets skull). Jag hade feber natten mot måndag och tisdag och var hängig igår. Lite ont i halsen på det. Det är tråkigt att behöva vara "lite" sjuk. Jag hade lätt kunnat jobba både igår och idag, men är hemma för mina kollegor/"kunders" skull.

Hade du ont i halsen i måndags borde du nog varit hemma då. Det är fortfarande stor smittspridning av covid.

Jag har varit hemma hela veckan, om jag känner mig frisk hela dagen idag borde jag kunna jobba imorgon (men blir mest troligt hemma för säkerhets skull). Jag hade feber natten mot måndag och tisdag och var hängig igår. Lite ont i halsen på det. Det är tråkigt att behöva vara "lite" sjuk. Jag hade lätt kunnat jobba både igår och idag, men är hemma för mina kollegor/"kunders" skull.
Ja, antagligen. Bra att vara efterklok. Men tänkte att det var falskt alarm som vanligt. Och jag har inte koll på det här med covid om vad som rekommenderas. Frågade för övrigt på jobbet i måndags om hur man skulle agera om man hade ont i halsen men det var ingen som sa att man skulle stanna hemma.

Ja, antagligen. Bra att vara efterklok. Men tänkte att det var falskt alarm som vanligt. Och jag har inte koll på det här med covid om vad som rekommenderas. Frågade för övrigt på jobbet i måndags om hur man skulle agera om man hade ont i halsen men det var ingen som sa att man skulle stanna hemma.
Vad står det på kommunens hemsida? Vår har fortfarande Coronainformation överst med länk till "sjukdom och frånvaro" som sedan länkar vidare till:
https://www.folkhalsomyndigheten.se...sjalv-och-andra-rekommendationer-om-covid-19/

Vad står det på kommunens hemsida? Vår har fortfarande Coronainformation överst med länk till "sjukdom och frånvaro" som sedan länkar vidare till:
https://www.folkhalsomyndigheten.se...sjalv-och-andra-rekommendationer-om-covid-19/
Jag hittar ingen färsk information alls på kommunens hemsida.

Och vad är sjuk? Är lite ont i halsen att vara sjuk? Och hur snorig ska man vara innan man är sjuk? Jag är ju normalt lite snorig året runt. Tycker det är svårt det där.

Det brukar alla kommuner ha för sina anställda. Det borde finnas en portal där du kan hitta information om anställning, förmåner, sjukdom, policys (osv) och där du även ska kunna slussas vidare till lönesystemet (Visma eller dylikt?) och e-post.
Ok. Det är inget jag fått information om men får fråga om det.

Känner att jag inte vet hur jag ska lösa det med maten idag. Orkar inte riktigt ställa mig och laga mat.

Har du macka, ägg eller nåt annat som är enkelt att slänga ihop?
Har två kantbitar bröd. Ägg finns. Skulle kunna göra en pannkaka. Det kan jag göra i sömnen, men vet inte om jag klarar mig på det till i morgon.

Sitter i detta nu och handlar online så jag bara kan hämta maten i morgon utan att gå in i butiken. Blir mycket färdiga rätter igen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 543
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
26 877
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag tänker skriva och berätta här bara för att jag undrar vad som drabbat mig. Troligen ett virus, det är det ju nästan alltid, men...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama